NĚMEC, Jiří. Identita ukrytá kolem nás (Identity hidden around us). In Hrdá, M. Šíp, R. Identita v sociálně pedagogickém výzkumu: pole napětí, změn a začlenění. 1. vyd. Brno: Masarykova univerzita, 2011, p. 34-45. Sociálně pedagogický výzkum. ISBN 978-80-210-5761-6.
Other formats:   BibTeX LaTeX RIS
Basic information
Original name Identita ukrytá kolem nás
Name in Czech Identita ukrytá kolem nás
Name (in English) Identity hidden around us
Authors NĚMEC, Jiří (203 Czech Republic, guarantor, belonging to the institution).
Edition 1. vyd. Brno, Identita v sociálně pedagogickém výzkumu: pole napětí, změn a začlenění, p. 34-45, 12 pp. Sociálně pedagogický výzkum, 2011.
Publisher Masarykova univerzita
Other information
Original language Czech
Type of outcome Chapter(s) of a specialized book
Field of Study 50300 5.3 Education
Country of publisher Czech Republic
Confidentiality degree is not subject to a state or trade secret
Publication form printed version "print"
RIV identification code RIV/00216224:14410/11:00055678
Organization unit Faculty of Education
ISBN 978-80-210-5761-6
Keywords (in Czech) ego; fotografie; identita; kvalitativní výzkum; narace; vztažný systém; vizuální metodologie
Keywords in English ego; photographs; identity; qualitative research; narrative; reference system; visual methodology
Tags Reviewed
Changed by Changed by: doc. PhDr. Jiří Němec, Ph.D., učo 35929. Changed: 24/2/2013 15:46.
Abstract
Kapitola upozorňuje na zajímavé možnosti výzkumu identity prostřednictvím vybraných metod tzv. „vizuální metodologie“. Dokládá je na dvou menších výzkumech. První z nich je (již dříve částečně publikovaný) výzkum fenoménu jackass, druhým je inspirující způsob výzkumu identity prostřednictvím analýzy vizuálních „stop“, které člověk nechává ve svém vztažném prostředí.
Abstract (in English)
Identity hidden around us” draws the readers attention to research possibilities in the area of "visual methodology" and gives two examples of such research. The first one, formerly partially published, is a jackass phenomenon study, while the second one is an inspiring way of conducting research by analyzing the visual "imprints" a person leaves on his/her surroundings.
Links
MSM0021622443, plan (intention)Name: Speciální potřeby žáků v kontextu Rámcového vzdělávacího programu pro základní vzdělávání
Investor: Ministry of Education, Youth and Sports of the CR, Special Needs of Pupils in Context with Framework Educational Programme for Primary Education
PrintDisplayed: 24/5/2024 09:38