Detailed Information on Publication Record
2011
Projektová výuka v přírodovědných předmětech
VACULOVÁ, Ivana and Milan KUBIATKOBasic information
Original name
Projektová výuka v přírodovědných předmětech
Name in Czech
Projektová výuka v přírodovědných předmětech
Name (in English)
Project learning in scientific subjects
Authors
VACULOVÁ, Ivana and Milan KUBIATKO
Edition
Plzeň, Moderní trendy v přípravě učitelů fyziky 5. p. 246-251, 6 pp. 2011
Publisher
Západočeská univerzita v Plzni
Other information
Language
Czech
Type of outcome
Stať ve sborníku
Field of Study
50300 5.3 Education
Country of publisher
Czech Republic
Confidentiality degree
není předmětem státního či obchodního tajemství
Organization unit
Faculty of Education
ISBN
978-80-261-0030-0
Keywords (in Czech)
projektová výuka; historie projektové výuky; přírodovědné znalosti a dovednosti; klíčové kompetence
Keywords in English
Project-based learning; history of project-based learning; scientific knowledge and skills; key competence
Změněno: 18/2/2012 20:42, Mgr. Ivana Medková, Ph.D.
V originále
Projektová výuka patří mezi metody, které mohou rozvíjet přírodovědné myšlení studentů. Nejčastěji bývá chápána jako řešení komplexních problémových situací skupinou studentů. Jejím hlavním cílem je aktivní zapojení studentů do vyučovacího procesu, přičemž učitel zastává spíše roli rádce a pomocníka. Proto by měla vycházet se situací, s nimiž se studenti setkávají v běžném životě. V tomto příspěvku se nejen zamýšlíme nad definicí a podstatou projektové výuky, ale přikládáme také konkrétní ukázku jejího využití v přírodovědných předmětech.
In English
The project learning belongs to methods helping to develop students scientific thinking. This type of learning is understood as solving of complex problematic situations by students group. The main aim of this process is to actively integrate students into the teaching process, while the teacher rather acts as a mentor and assistant. The project learning should mimic the situations that students normally face in their real life. Our contribution is not only focused on the definitions and basis of project learning, but also presents the practical example of its application in the science subjects.