KNECHT, Petr. Kontinuita kurikula mezi 1. a 2. stupněm v české ZŠ: Pohledy do RVP ZV a žákovských sešitů. In Walterová, E. (ed.). Dva světy základní školy? Úskalí přechodu z 1. na 2. stupeň. 1. vyd. Praha: Karolinum, 2011, s. 103-136. ISBN 978-80-246-2043-5.
Další formáty:   BibTeX LaTeX RIS
Základní údaje
Originální název Kontinuita kurikula mezi 1. a 2. stupněm v české ZŠ: Pohledy do RVP ZV a žákovských sešitů
Název anglicky Curriculum continuity in Czech primary and secondary school: The case of state curriculum and students' notebooks
Autoři KNECHT, Petr (203 Česká republika, garant, domácí).
Vydání 1. vyd. Praha, Walterová, E. (ed.). Dva světy základní školy? Úskalí přechodu z 1. na 2. stupeň. od s. 103-136, 34 s. 2011.
Nakladatel Karolinum
Další údaje
Originální jazyk čeština
Typ výsledku Kapitola resp. kapitoly v odborné knize
Obor 50300 5.3 Education
Stát vydavatele Česká republika
Utajení není předmětem státního či obchodního tajemství
Forma vydání tištěná verze "print"
Kód RIV RIV/00216224:14410/11:00055702
Organizační jednotka Pedagogická fakulta
ISBN 978-80-246-2043-5
Klíčová slova česky kurikulum; koherence kurikula; kontinuita kurikula; progrese kurikula; strukturovanost kurikula; řazení učiva; RVP ZV; obsahová analýza
Klíčová slova anglicky curriculum; curriculum coherence; curriculum continuity; curriculum progression; curriculum design; content analysis; student notebooks
Příznaky Recenzováno
Změnil Změnil: doc. Mgr. Petr Knecht, Ph.D., učo 53924. Změněno: 8. 3. 2013 05:48.
Anotace
Cílem kapitoly je na konkrétních příkladech metodologicky rozpracovat koncept kontinuity kurikula pro potřeby obsahové analýzy kurikulárních dokumentů. Kontinuita kurikula udává, jak je akcentována návaznost vybraných vzdělávacích obsahů v kurikulárních dokumentech různých typů škol. Kontinuita kurikula na 1. a 2. stupni ZŠ je v kapitole zkoumána metodou obsahové analýzy kurikulárních dokumentů. Nejprve věnujeme pozornost kontinuitě vybraných očekávaných výstupů v Rámcovém vzdělávacím programu pro základní vzdělávání (dále jen RVP ZV), poté sledujeme kontinuitu kurikula na příkladu zpracování modelových vzdělávacích obsahů v sešitech žáků 1. a 2. stupně ZŠ.
Anotace anglicky
The aim of the chapter is to develop specific methodological approaches to operationalise the concept of curriculum continuity in the context of curricular documents analysis. Curriculum continuity indicates the linkage between selected educational content in the curricula of different school types. In the chapter continuity of curriculum for 1st and 2nd grade of Czech primary and lower secondary school is examined using content analysis of state curricula. First, we pay attention to the continuity of the expected outcomes selected in the Framework Educational Programme for Basic Education (FEP), and then we follow the example of the continuity of the curriculum process model of educational content in student notebooks for 1st and 2nd grade of Czech primary and lower secondary school.
Návaznosti
LC06046, projekt VaVNázev: Centrum základního výzkumu školního vzdělávání (Akronym: RECES)
Investor: Ministerstvo školství, mládeže a tělovýchovy ČR, Centrum základního výzkumu školního vzdělávání
VytisknoutZobrazeno: 25. 4. 2024 13:20