C 2011

Vnímání sociálního klimatu školy žáky: srovnání 1. a 2. stupně základní školy

NĚMEC, Jiří and Kateřina VLČKOVÁ

Basic information

Original name

Vnímání sociálního klimatu školy žáky: srovnání 1. a 2. stupně základní školy

Name in Czech

Vnímání sociálního klimatu školy žáky: srovnání 1. a 2. stupně základní školy

Name (in English)

Perception of social school climate: Comparison of primary and lower secondary school level

Authors

NĚMEC, Jiří (203 Czech Republic, belonging to the institution) and Kateřina VLČKOVÁ (203 Czech Republic, guarantor, belonging to the institution)

Edition

1. vyd. Praha, Walterová, E. (ed.). Dva světy základní školy? Úskalí přechodu z 1. na 2. stupeň. p. 162-196, 36 pp. 2011

Publisher

Karolinum

Other information

Language

Czech

Type of outcome

Kapitola resp. kapitoly v odborné knize

Field of Study

50300 5.3 Education

Country of publisher

Czech Republic

Confidentiality degree

není předmětem státního či obchodního tajemství

Publication form

printed version "print"

RIV identification code

RIV/00216224:14410/11:00055711

Organization unit

Faculty of Education

ISBN

978-80-246-2043-5

Keywords (in Czech)

klima školy; první stupeň základní školy; druhý stupeň základní školy; dotazník; participační fotografování

Keywords in English

School climate; primary school (ISCED 1); lower secondary comprehensive school (ISCED 2); questionnaire; participatory photography

Tags

Reviewed
Změněno: 24/2/2013 15:47, doc. PhDr. Jiří Němec, Ph.D.

Abstract

V originále

Cílem kapitoly je prezentovat výzkum vnímání vybraných oblastí klimatu školy žáky 1. a 2. stupně, které se úzce váží k procesům učení a vyučování. Jednou z determinant problémů s přechodem žáků z prvního stupně základní školy na druhý je i klima školy. Rozdíly v sociálním a materiálním prostředí prvního a druhého stupně základní školy byly zjišťovány na náhodném výběru 5 škol z Jihomoravského kraje. Použit byl standardizovaný dotazník Rizika a pozitiva školního života očima žáků (Vojtová, Fučík 2011), jímž byl srovnáván pohled žáků 4. a 5. ročníku a žáků 6. a 7. ročníku na klima školy. Jako doplňující kvalitativní metoda byly použity žákovské fotografie prostředí školy s navazujícím reflexivním interview, jejichž prostřednictvím bylo klima na 1. a 2. stupni názorně dokresleno.

In English

The chapter focuses on school climate measured by standardized questionnaire and participatory photography. Primary and lower secondary school levels are compared.

Links

LC06046, research and development project
Name: Centrum základního výzkumu školního vzdělávání (Acronym: RECES)
Investor: Ministry of Education, Youth and Sports of the CR, Research Centre on Schooling

Files attached