Detailed Information on Publication Record
2011
Vnímání sociálního klimatu školy žáky: srovnání 1. a 2. stupně základní školy
NĚMEC, Jiří and Kateřina VLČKOVÁBasic information
Original name
Vnímání sociálního klimatu školy žáky: srovnání 1. a 2. stupně základní školy
Name in Czech
Vnímání sociálního klimatu školy žáky: srovnání 1. a 2. stupně základní školy
Name (in English)
Perception of social school climate: Comparison of primary and lower secondary school level
Authors
NĚMEC, Jiří (203 Czech Republic, belonging to the institution) and Kateřina VLČKOVÁ (203 Czech Republic, guarantor, belonging to the institution)
Edition
1. vyd. Praha, Walterová, E. (ed.). Dva světy základní školy? Úskalí přechodu z 1. na 2. stupeň. p. 162-196, 36 pp. 2011
Publisher
Karolinum
Other information
Language
Czech
Type of outcome
Kapitola resp. kapitoly v odborné knize
Field of Study
50300 5.3 Education
Country of publisher
Czech Republic
Confidentiality degree
není předmětem státního či obchodního tajemství
Publication form
printed version "print"
RIV identification code
RIV/00216224:14410/11:00055711
Organization unit
Faculty of Education
ISBN
978-80-246-2043-5
Keywords (in Czech)
klima školy; první stupeň základní školy; druhý stupeň základní školy; dotazník; participační fotografování
Keywords in English
School climate; primary school (ISCED 1); lower secondary comprehensive school (ISCED 2); questionnaire; participatory photography
Tags
Reviewed
Změněno: 24/2/2013 15:47, doc. PhDr. Jiří Němec, Ph.D.
V originále
Cílem kapitoly je prezentovat výzkum vnímání vybraných oblastí klimatu školy žáky 1. a 2. stupně, které se úzce váží k procesům učení a vyučování. Jednou z determinant problémů s přechodem žáků z prvního stupně základní školy na druhý je i klima školy. Rozdíly v sociálním a materiálním prostředí prvního a druhého stupně základní školy byly zjišťovány na náhodném výběru 5 škol z Jihomoravského kraje. Použit byl standardizovaný dotazník Rizika a pozitiva školního života očima žáků (Vojtová, Fučík 2011), jímž byl srovnáván pohled žáků 4. a 5. ročníku a žáků 6. a 7. ročníku na klima školy. Jako doplňující kvalitativní metoda byly použity žákovské fotografie prostředí školy s navazujícím reflexivním interview, jejichž prostřednictvím bylo klima na 1. a 2. stupni názorně dokresleno.
In English
The chapter focuses on school climate measured by standardized questionnaire and participatory photography. Primary and lower secondary school levels are compared.
Links
LC06046, research and development project |
|