VLČKOVÁ, Kateřina. Tematické a metodologické zaměření aktuálního výzkumu učení a vyučování cizím jazykům ve světě: Analýza studií z nejvýznamnějších časopisů. In Píšová, M., Janíková, V., Hanušová, S. a kol. Metodologické otázky výzkumu výuky cizích jazyků. Brno: Masarykova univerzita, 2011. ISBN 978-80-210-5718-0. 1. vyd. Brno: Masarykova univerzita, 2011. s. 25-34. Spisy Pedagogické fakulty MU, sv. 155. ISBN 978-80-210-5718-0. |
Další formáty:
BibTeX
LaTeX
RIS
@inbook{972357, author = {Vlčková, Kateřina}, address = {Brno}, booktitle = {Píšová, M., Janíková, V., Hanušová, S. a kol. Metodologické otázky výzkumu výuky cizích jazyků. Brno: Masarykova univerzita, 2011. ISBN 978-80-210-5718-0.}, edition = {1}, keywords = {foreign language didactics; impact factor; metaanalysis of journal studies; foreign and second language acquisition; topics; methodological characteristics}, language = {cze}, location = {Brno}, isbn = {978-80-210-5718-0}, pages = {25-34}, publisher = {Masarykova univerzita}, title = {Tematické a metodologické zaměření aktuálního výzkumu učení a vyučování cizím jazykům ve světě: Analýza studií z nejvýznamnějších časopisů}, year = {2011} }
TY - CHAP ID - 972357 AU - Vlčková, Kateřina PY - 2011 TI - Tematické a metodologické zaměření aktuálního výzkumu učení a vyučování cizím jazykům ve světě: Analýza studií z nejvýznamnějších časopisů VL - Spisy Pedagogické fakulty MU, sv. 155 PB - Masarykova univerzita CY - Brno SN - 9788021057180 KW - foreign language didactics KW - impact factor KW - metaanalysis of journal studies KW - foreign and second language acquisition KW - topics KW - methodological characteristics N2 - Kapitola analyzuje tematické a metodologické zaměření studií a výzkumu v oblasti učení a vyučování cizím, druhým a dalším jazykům na základě analýzy 4 nejvýznamnějších světových časopisů v dané oblasti s impakt faktorem větším než 1. Celkem bylo analyzováno 232 abstraktů studií z let 2010 a 2011. Značná část autorů pocházela z rozvojových zemí, nejčastěji byla zkoumána angličtina jako cizí jazyk, převažoval experimentální a relační design výzkumu, výzkumná metoda testování a jako subjekty výzkumu učící se jedinci. Typické se zdají spíše menší vzorky, kolem 100 případů. Tematicky se studie zaměřovaly nejvíce na výuku, metody výuky, evaluaci, ICT. Výsledky analýzy jsou srovnány se zaměřením výzkumu v ČR. ER -
VLČKOVÁ, Kateřina. Tematické a metodologické zaměření aktuálního výzkumu učení a vyučování cizím jazykům ve světě: Analýza studií z nejvýznamnějších časopisů. In \textit{Píšová, M., Janíková, V., Hanušová, S. a kol. Metodologické otázky výzkumu výuky cizích jazyků. Brno: Masarykova univerzita, 2011. ISBN 978-80-210-5718-0.}. 1. vyd. Brno: Masarykova univerzita, 2011. s.~25-34. Spisy Pedagogické fakulty MU, sv. 155. ISBN~978-80-210-5718-0.
|