SPURNÁ, Michaela and Josef MAŇÁK. Případová studie: Postavení etické výchovy v kurikulu (Case study: The position of ethics education in the curriculum). In Píšová, M., Kostková, K., & Janík, T. (Eds.), Kurikulární reforma na gymnáziích: případové studie tvorby kurikula. 1st ed. Praha: Výzkumný ústav pedagogický v Praze, 2011, p. 242-268. Kurikulum G. ISBN 978-80-87000-78-6. |
Other formats:
BibTeX
LaTeX
RIS
@inbook{972438, author = {Spurná, Michaela and Maňák, Josef}, address = {Praha}, booktitle = {Píšová, M., Kostková, K., & Janík, T. (Eds.), Kurikulární reforma na gymnáziích: případové studie tvorby kurikula}, edition = {1}, keywords = {ethics education; case study; content of instruction; curriculum; goals;}, language = {cze}, location = {Praha}, isbn = {978-80-87000-78-6}, pages = {242-268}, publisher = {Výzkumný ústav pedagogický v Praze}, title = {Případová studie: Postavení etické výchovy v kurikulu}, url = {http://www.vuppraha.cz/wp-content/uploads/2011/06/pripadovestudie_pdf.pdf}, year = {2011} }
TY - CHAP ID - 972438 AU - Spurná, Michaela - Maňák, Josef PY - 2011 TI - Případová studie: Postavení etické výchovy v kurikulu VL - Kurikulum G PB - Výzkumný ústav pedagogický v Praze CY - Praha SN - 9788087000786 KW - ethics education KW - case study KW - content of instruction KW - curriculum KW - goals; UR - http://www.vuppraha.cz/wp-content/uploads/2011/06/pripadovestudie_pdf.pdf L2 - http://www.vuppraha.cz/wp-content/uploads/2011/06/pripadovestudie_pdf.pdf N2 - V této kapitole je představena případová studie učitele, který se podílel na tvorbě školního vzdělávacího programu a v oborech společenskovědních jej na gymnáziu realizuje. Analýzy provedené v rámci případové studie se zaměřují především na cílovou a na obsahovou dimenzi kurikula. Při analýzách cílové dimenze kurikula se zaměřujeme na to, jak učitel pojímá klíčové kompetence a dále intrapersonální, interpersonální a metasociální vztahy jako očekávané výstupy etické výchovy. Při analýzách obsahové dimenze kurikula jde o to zjistit, jak učitel přistupuje k problematice transformace obsahu a strukturování obsahu. V závěru kapitoly jsou otevřeny některé aktuální problémy týkající se tvorby a realizace kurikula etické výchovy a problematiky jako takové. ER -
SPURNÁ, Michaela and Josef MAŇÁK. Případová studie: Postavení etické výchovy v kurikulu (Case study: The position of ethics education in the curriculum). In \textit{Píšová, M., Kostková, K., \&{} Janík, T. (Eds.), Kurikulární reforma na gymnáziích: případové studie tvorby kurikula}. 1st ed. Praha: Výzkumný ústav pedagogický v Praze, 2011, p.~242-268. Kurikulum G. ISBN~978-80-87000-78-6.
|