B 2011

Aktuální otázky teorie výchovy: Teoretická východiska, výzkumné nálezy a závěry pro praxi

KRÁTKÁ, Jana

Basic information

Original name

Aktuální otázky teorie výchovy: Teoretická východiska, výzkumné nálezy a závěry pro praxi

Name in Czech

Aktuální otázky teorie výchovy: Teoretická východiska, výzkumné nálezy a závěry pro praxi

Name (in English)

Current issues of theory of education: theoretical background, research findings and conclusions for practice

Authors

KRÁTKÁ, Jana (203 Czech Republic, guarantor, belonging to the institution)

Edition

1. vyd. Brno, 145 pp. 2011

Publisher

Masarykova univerzita

Other information

Language

Czech

Type of outcome

Odborná kniha

Field of Study

50300 5.3 Education

Country of publisher

Czech Republic

Confidentiality degree

není předmětem státního či obchodního tajemství

RIV identification code

RIV/00216224:14410/11:00055746

Organization unit

Faculty of Education

ISBN

978-80-210-5727-2

Keywords (in Czech)

situačně pojatá výchova; zkušenostní učení; výchovná role učitele; třídní učitel; rodinná výchova; výzkum

Keywords in English

concept of situational education; experiential learning; educational role of the teacher; class teacher; family education; research

Tags

Tags

Reviewed
Změněno: 29/5/2012 15:54, Mgr. Martina Dvořáková

Abstract

V originále

Přítomná publikace se zabývá aktuálními problémy úžeji pojaté výchovy. Struktura kapitol je tvořena tematickými skupinami, které bezprostředně souvisejí s výchovou v užším pojetí: situačně pojatá výchova, zkušenostní učení a jednotlivé výchovy, které z nich čerpají; výchovná role učitele a úkoly, které z ní vyplývají; výchovné vlivy rodiny a sociálního prostředí a vybraná výchovná působení v životě školy. Publikace prezentuje výsledky několika výzkumných studií, jimiž se snaží přispět ke komplexnosti poznání široké oblasti výchovy v užším pojetí.

In English

This publication is looking into actual problems of an education in close sense. The chapters are divided into thematic groups, which are immediately connected with education in close sense: concept of situational education, experiential learning and other single educations; educational role of the teacher and other tasks; educational impact of family, social environment and educational impact in school life. Publication presents the results of few research studies, which are very important for understanding the complex knowledge of education in close sense.