KRÁTKÁ, Jana. Aktuální otázky teorie výchovy: Teoretická východiska, výzkumné nálezy a závěry pro praxi (Current issues of theory of education: theoretical background, research findings and conclusions for practice). 1. vyd. Brno: Masarykova univerzita, 2011, 145 pp. ISBN 978-80-210-5727-2.
Other formats:   BibTeX LaTeX RIS
Basic information
Original name Aktuální otázky teorie výchovy: Teoretická východiska, výzkumné nálezy a závěry pro praxi
Name in Czech Aktuální otázky teorie výchovy: Teoretická východiska, výzkumné nálezy a závěry pro praxi
Name (in English) Current issues of theory of education: theoretical background, research findings and conclusions for practice
Authors KRÁTKÁ, Jana (203 Czech Republic, guarantor, belonging to the institution).
Edition 1. vyd. Brno, 145 pp. 2011.
Publisher Masarykova univerzita
Other information
Original language Czech
Type of outcome Book on a specialized topic
Field of Study 50300 5.3 Education
Country of publisher Czech Republic
Confidentiality degree is not subject to a state or trade secret
RIV identification code RIV/00216224:14410/11:00055746
Organization unit Faculty of Education
ISBN 978-80-210-5727-2
Keywords (in Czech) situačně pojatá výchova; zkušenostní učení; výchovná role učitele; třídní učitel; rodinná výchova; výzkum
Keywords in English concept of situational education; experiential learning; educational role of the teacher; class teacher; family education; research
Tags Munipress
Tags Reviewed
Changed by Changed by: Mgr. Martina Dvořáková, učo 180818. Changed: 29/5/2012 15:54.
Abstract
Přítomná publikace se zabývá aktuálními problémy úžeji pojaté výchovy. Struktura kapitol je tvořena tematickými skupinami, které bezprostředně souvisejí s výchovou v užším pojetí: situačně pojatá výchova, zkušenostní učení a jednotlivé výchovy, které z nich čerpají; výchovná role učitele a úkoly, které z ní vyplývají; výchovné vlivy rodiny a sociálního prostředí a vybraná výchovná působení v životě školy. Publikace prezentuje výsledky několika výzkumných studií, jimiž se snaží přispět ke komplexnosti poznání široké oblasti výchovy v užším pojetí.
Abstract (in English)
This publication is looking into actual problems of an education in close sense. The chapters are divided into thematic groups, which are immediately connected with education in close sense: concept of situational education, experiential learning and other single educations; educational role of the teacher and other tasks; educational impact of family, social environment and educational impact in school life. Publication presents the results of few research studies, which are very important for understanding the complex knowledge of education in close sense.
PrintDisplayed: 14/10/2024 02:45