b 2012

Evropské jazykové portfolio v praxi

BRYCHOVÁ, Alice, Věra JANÍKOVÁ and Kamila SLADKOVSKÁ

Basic information

Original name

Evropské jazykové portfolio v praxi

Name in Czech

Evropské jazykové portfolio v praxi

Name (in English)

European Language Portfolio in practice

Authors

BRYCHOVÁ, Alice, Věra JANÍKOVÁ and Kamila SLADKOVSKÁ

Edition

1. vydání. Praha, 113 pp. 2012

Publisher

NÚV

Other information

Language

Czech

Type of outcome

Učebnice

Field of Study

50300 5.3 Education

Country of publisher

Czech Republic

Confidentiality degree

není předmětem státního či obchodního tajemství

References:

Organization unit

Faculty of Education

ISBN

978-80-87063-70-5

Keywords (in Czech)

Evropské jazykové portfolio, sebehodnocení, metakognitivní učení, jazykový profil podle SERR

Keywords in English

European Language Portfolio, selfassessment, metacognitive learning, profile of language skills

Tags

International impact, Reviewed
Změněno: 4/3/2013 21:56, prof. PhDr. Věra Janíková, Ph.D.

Abstract

V originále

Metodická příručka Evropské jazykové portfolio v praxi seznamuje čtenáře s hlavními principy Evropského jazykového portfolia (dále také EJP) a se způsoby, jak s tímto nástrojem pracovat ve výuce. EJP napomáhá k rozvoji schopnosti žáka nebo studenta o svém učení cizích jazyků přemýšlet, svůj jazykový vývoj dokumentovat a naučit se reálnému sebehodnocení. Cílem příručky je rovněž poskytnout vyučujícím cizích jazyků hlubší vhled do teoretických východisek konceptu autonomního učení, motivace žáků, příp. studentů, interkulturní kompetence a strategií učení. Odrážejí se v ní nejen praktické zkušenosti autorek, ale i nové poznatky z oblasti učení a vyučování cizích jazyků.

In English

Methodological Guide of the European Language Portfolio in practice acquaints readers with the main principles of the European Language Portfolio and ways to work with this tool in the classroom. The ELP helps to develop skills of students about their learning foreign languages, about their language development to document and learn real self. The Guide makes posible a deeper insight into the theoretical concept of autonomous learning, motivation of pupils or students, intercultural competence and learning strategies.

Files attached

EJP_v_praxi_prirucka_pro_ucitele.pdf
Request the author's version of the file