Detailed Information on Publication Record
2012
Evropské jazykové portfolio v praxi
BRYCHOVÁ, Alice, Věra JANÍKOVÁ and Kamila SLADKOVSKÁBasic information
Original name
Evropské jazykové portfolio v praxi
Name in Czech
Evropské jazykové portfolio v praxi
Name (in English)
European Language Portfolio in practice
Authors
BRYCHOVÁ, Alice, Věra JANÍKOVÁ and Kamila SLADKOVSKÁ
Edition
1. vydání. Praha, 113 pp. 2012
Publisher
NÚV
Other information
Language
Czech
Type of outcome
Učebnice
Field of Study
50300 5.3 Education
Country of publisher
Czech Republic
Confidentiality degree
není předmětem státního či obchodního tajemství
Organization unit
Faculty of Education
ISBN
978-80-87063-70-5
Keywords (in Czech)
Evropské jazykové portfolio, sebehodnocení, metakognitivní učení, jazykový profil podle SERR
Keywords in English
European Language Portfolio, selfassessment, metacognitive learning, profile of language skills
Tags
International impact, Reviewed
Změněno: 4/3/2013 21:56, prof. PhDr. Věra Janíková, Ph.D.
V originále
Metodická příručka Evropské jazykové portfolio v praxi seznamuje čtenáře s hlavními principy Evropského jazykového portfolia (dále také EJP) a se způsoby, jak s tímto nástrojem pracovat ve výuce. EJP napomáhá k rozvoji schopnosti žáka nebo studenta o svém učení cizích jazyků přemýšlet, svůj jazykový vývoj dokumentovat a naučit se reálnému sebehodnocení. Cílem příručky je rovněž poskytnout vyučujícím cizích jazyků hlubší vhled do teoretických východisek konceptu autonomního učení, motivace žáků, příp. studentů, interkulturní kompetence a strategií učení. Odrážejí se v ní nejen praktické zkušenosti autorek, ale i nové poznatky z oblasti učení a vyučování cizích jazyků.
In English
Methodological Guide of the European Language Portfolio in practice acquaints readers with the main principles of the European Language Portfolio and ways to work with this tool in the classroom. The ELP helps to develop skills of students about their learning foreign languages, about their language development to document and learn real self. The Guide makes posible a deeper insight into the theoretical concept of autonomous learning, motivation of pupils or students, intercultural competence and learning strategies.