NAJVAROVÁ, Veronika and Jana DOLEŽALOVÁ. Čtenářská gramotnost (Reading literacy). 1st ed. Brno: MU, 2011, 11 pp. ISBN 978-80-210-5714-2.
Other formats:   BibTeX LaTeX RIS
Basic information
Original name Čtenářská gramotnost
Name in Czech Čtenářská gramotnost
Name (in English) Reading literacy
Authors NAJVAROVÁ, Veronika and Jana DOLEŽALOVÁ.
Edition 1. vyd. Brno, 11 pp. 2011.
Publisher MU
Other information
Original language Czech
Type of outcome Survey and educational texts
Field of Study 50300 5.3 Education
Country of publisher Czech Republic
Confidentiality degree is not subject to a state or trade secret
Organization unit Faculty of Education
ISBN 978-80-210-5714-2
Keywords (in Czech) čtenářská gramotnost, funkční gramotnost, pojetí čtenářské gramotnosti, etapy rozvoje
Keywords in English reading literacy, functional literacy, nature of the reading literacy, phases of its development
Tags Reviewed
Changed by Changed by: Mgr. Veronika Najvarová, Ph.D., učo 14647. Changed: 23/2/2012 12:08.
Abstract
Čtenářská gramotnost je proces, jehož rozvoj je možný pouze prostřednictvím činnosti – tj. čtením. Při rozvoji čtenářské gramotnosti má své nezastupitelné místo škola. Jedním z jejích hlavních cílů je výchova a vzdělávání všech žáků jí svěřených tak, aby se stali platnými členy společnosti. V dnešní informační společnosti, též označované jako společnosti vědění, se člověk neobejde bez čtení a psaní ve smyslu čtenářské gramotnosti. Čtenářskou gramotnost je vhodné rozvíjet ve všech předmětech napříč kurikulem po celou dobu školní docházky. Čtenářská gramotnost se tak stane mostem k rozvoji dalších oblastí funkční gramotnosti (např. matematické, přírodovědné, jazykové, informační a dalších).
PrintDisplayed: 6/9/2024 14:43