D 2011

Škola jako komunita profesního učení

NOVOTNÝ, Petr, Milan POL, Lenka HLOUŠKOVÁ, Bohumíra LAZAROVÁ, Martin SEDLÁČEK et. al.

Základní údaje

Originální název

Škola jako komunita profesního učení

Název anglicky

School as Professional Learning Community

Autoři

NOVOTNÝ, Petr (203 Česká republika, domácí), Milan POL (203 Česká republika, garant, domácí), Lenka HLOUŠKOVÁ (203 Česká republika, domácí), Bohumíra LAZAROVÁ (203 Česká republika, domácí) a Martin SEDLÁČEK (203 Česká republika, domácí)

Vydání

Bratislava, Škola - statický element v sociálnej dynamike, od s. 248-253, 6 s. 2011

Nakladatel

Iura Edition

Další údaje

Jazyk

čeština

Typ výsledku

Stať ve sborníku

Obor

50300 5.3 Education

Stát vydavatele

Slovensko

Utajení

není předmětem státního či obchodního tajemství

Forma vydání

tištěná verze "print"

Kód RIV

RIV/00216224:14210/11:00050525

Organizační jednotka

Filozofická fakulta

ISBN

978-80-8078-459-1

Klíčová slova anglicky

school;community;learning;organization

Štítky

rivok

Příznaky

Recenzováno
Změněno: 15. 12. 2015 11:05, doc. Mgr. Petr Novotný, Ph.D.

Anotace

ORIG EN

V originále

V posledních dekádách jsme svědky intenzivních diskusí o škole a jejím rozvoji na úrovni organizační a institucionální jako o klíčovém prvku změn ve vzdělávání. Cílem textu je poukázat na východiska a klíčové momenty uvažování o škole jako komunitě profesního učení a přezkoumat koncept komunit profesního učení coby alternativní interpretaci týchž procesů, o kterých se hovoří jako o organizačním učení. Cílem je také prezentovat interpretační sílu konceptu na materiálu z empirického výzkumu, konkrétně na výsledcích průběžných analýz z autory realizované případové studie.

Anglicky

Intense discussions about school and its development at organizational level as a key element of change in education have been taking place for the last decades. The concept of professional learning communities is more or less overlooked in these discussions. The text discusses the concept of professional learning communities, present basic starting points and definitions. The contribution to research of school is demonstrated on a segment of case studies elaborated within the research Processes of organizational learning in schools.

Návaznosti

GAP407/10/1197, projekt VaV
Název: Procesy organizačního učení a jejich vedení a řízení ve škole
Investor: Grantová agentura ČR, Procesy organizačního učení a jejich vedení ve škole
Zobrazeno: 31. 10. 2024 23:21