Detailed Information on Publication Record
2011
Škola jako komunita profesního učení
NOVOTNÝ, Petr, Milan POL, Lenka HLOUŠKOVÁ, Bohumíra LAZAROVÁ, Martin SEDLÁČEK et. al.Basic information
Original name
Škola jako komunita profesního učení
Name (in English)
School as Professional Learning Community
Authors
NOVOTNÝ, Petr (203 Czech Republic, belonging to the institution), Milan POL (203 Czech Republic, guarantor, belonging to the institution), Lenka HLOUŠKOVÁ (203 Czech Republic, belonging to the institution), Bohumíra LAZAROVÁ (203 Czech Republic, belonging to the institution) and Martin SEDLÁČEK (203 Czech Republic, belonging to the institution)
Edition
Bratislava, Škola - statický element v sociálnej dynamike, p. 248-253, 6 pp. 2011
Publisher
Iura Edition
Other information
Language
Czech
Type of outcome
Stať ve sborníku
Field of Study
50300 5.3 Education
Country of publisher
Slovakia
Confidentiality degree
není předmětem státního či obchodního tajemství
Publication form
printed version "print"
RIV identification code
RIV/00216224:14210/11:00050525
Organization unit
Faculty of Arts
ISBN
978-80-8078-459-1
Keywords in English
school;community;learning;organization
Tags
Tags
Reviewed
Změněno: 15/12/2015 11:05, doc. Mgr. Petr Novotný, Ph.D.
V originále
V posledních dekádách jsme svědky intenzivních diskusí o škole a jejím rozvoji na úrovni organizační a institucionální jako o klíčovém prvku změn ve vzdělávání. Cílem textu je poukázat na východiska a klíčové momenty uvažování o škole jako komunitě profesního učení a přezkoumat koncept komunit profesního učení coby alternativní interpretaci týchž procesů, o kterých se hovoří jako o organizačním učení. Cílem je také prezentovat interpretační sílu konceptu na materiálu z empirického výzkumu, konkrétně na výsledcích průběžných analýz z autory realizované případové studie.
In English
Intense discussions about school and its development at organizational level as a key element of change in education have been taking place for the last decades. The concept of professional learning communities is more or less overlooked in these discussions. The text discusses the concept of professional learning communities, present basic starting points and definitions. The contribution to research of school is demonstrated on a segment of case studies elaborated within the research Processes of organizational learning in schools.
Links
GAP407/10/1197, research and development project |
|