NOVOTNÝ, Petr, Milan POL, Lenka HLOUŠKOVÁ, Bohumíra LAZAROVÁ and Martin SEDLÁČEK. Škola jako komunita profesního učení (School as Professional Learning Community). In Kaščák, Ondrej, Pupala, Branislav. Škola - statický element v sociálnej dynamike. Bratislava: Iura Edition. p. 248-253. ISBN 978-80-8078-459-1. 2011.
Other formats:   BibTeX LaTeX RIS
Basic information
Original name Škola jako komunita profesního učení
Name (in English) School as Professional Learning Community
Authors NOVOTNÝ, Petr (203 Czech Republic, belonging to the institution), Milan POL (203 Czech Republic, guarantor, belonging to the institution), Lenka HLOUŠKOVÁ (203 Czech Republic, belonging to the institution), Bohumíra LAZAROVÁ (203 Czech Republic, belonging to the institution) and Martin SEDLÁČEK (203 Czech Republic, belonging to the institution).
Edition Bratislava, Škola - statický element v sociálnej dynamike, p. 248-253, 6 pp. 2011.
Publisher Iura Edition
Other information
Original language Czech
Type of outcome Proceedings paper
Field of Study 50300 5.3 Education
Country of publisher Slovakia
Confidentiality degree is not subject to a state or trade secret
Publication form printed version "print"
RIV identification code RIV/00216224:14210/11:00050525
Organization unit Faculty of Arts
ISBN 978-80-8078-459-1
Keywords in English school;community;learning;organization
Tags rivok
Tags Reviewed
Changed by Changed by: doc. Mgr. Petr Novotný, Ph.D., učo 36179. Changed: 15/12/2015 11:05.
Abstract
V posledních dekádách jsme svědky intenzivních diskusí o škole a jejím rozvoji na úrovni organizační a institucionální jako o klíčovém prvku změn ve vzdělávání. Cílem textu je poukázat na východiska a klíčové momenty uvažování o škole jako komunitě profesního učení a přezkoumat koncept komunit profesního učení coby alternativní interpretaci týchž procesů, o kterých se hovoří jako o organizačním učení. Cílem je také prezentovat interpretační sílu konceptu na materiálu z empirického výzkumu, konkrétně na výsledcích průběžných analýz z autory realizované případové studie.
Abstract (in English)
Intense discussions about school and its development at organizational level as a key element of change in education have been taking place for the last decades. The concept of professional learning communities is more or less overlooked in these discussions. The text discusses the concept of professional learning communities, present basic starting points and definitions. The contribution to research of school is demonstrated on a segment of case studies elaborated within the research Processes of organizational learning in schools.
Links
GAP407/10/1197, research and development projectName: Procesy organizačního učení a jejich vedení a řízení ve škole
Investor: Czech Science Foundation, Processes of Organizational Learning and their Leadership and Management in Schools
PrintDisplayed: 30/3/2024 02:43