e 2011

Kritické myšlení jako prostředek rozvoje čtenářské gramotnosti

TUŠKOVÁ, Jana Marie

Basic information

Original name

Kritické myšlení jako prostředek rozvoje čtenářské gramotnosti

Edition

1. vyd. Brno, 11 pp. 2011

Publisher

Masarykova univerzita

Other information

Language

Czech

Type of outcome

Přehledové a vzdělávací texty

Field of Study

50300 5.3 Education

Country of publisher

Czech Republic

Confidentiality degree

není předmětem státního či obchodního tajemství

Organization unit

Faculty of Education

ISBN

978-80-210-5714-2

Keywords (in Czech)

výuka na 1. stupni základní školy, gramotnostní dovednosti, funkční gramotnost, čtenářství, projektové vyučování, kritické myšlení

Keywords in English

primary school education, literacy skills, functional literacy, reader, project teaching, critical thinking

Tags

Reviewed
Změněno: 4/3/2012 18:20, doc. PhDr. Jana Marie Tušková, Ph.D.

Abstract

V originále

Studijní texty přinášejí budoucím učitelům na 1. stupni základní školy širší náhled na problematiku gramotnosti. Objasňují význam dovedností čtení a psaní v životě žáka (člověka) a obsahují vybrané metody a formy rozvíjení počáteční čtenářské gramotnosti. První část objasňuje filozofii současného přístupu k budování základů gramotnosti. Ve druhé části jsou postupně komentovány jednotlivé složky funkční gramotnosti, která je na základních školách pravidelně posuzována v mezinárodních srovnávacích testech. Konečně třetí část obsahuje náčrt některých činností a metod, kterými můžeme gramotnostní dovednosti rozvíjet téměř ve všech předmětech školního kurikula.

In English

Study texts bring to future teacher of primary school level wider view of literacy. The texts enlighten meaning of reading and writing in life of pupil (adult), students will find a choice of methods and forms that can be used for developing reading literacy. The first part introduces philosophy of today’s approaches to developing the literacy. In the second part the components of functional literacy are introduced. Functional literacy is the regular subject to international comparative large scale research. The third part includes some activities and methods that we can use for developing literacy skills across the school curriculum.