Detailed Information on Publication Record
2011
Dotazníkové šetření: akceptace reformy, učitelovo pojetí kurikula, využití kurikulárních dokumentů
NAJVAR, Petr, Jan SLAVÍK and Tomáš JANÍKBasic information
Original name
Dotazníkové šetření: akceptace reformy, učitelovo pojetí kurikula, využití kurikulárních dokumentů
Name in Czech
Dotazníkové šetření: akceptace reformy, učitelovo pojetí kurikula, využití kurikulárních dokumentů
Name (in English)
Questionnaire survey: the acceptance of the reform, teachers' beliefs about curriculum, the role of curricular documents
Authors
NAJVAR, Petr (203 Czech Republic, guarantor, belonging to the institution), Jan SLAVÍK (203 Czech Republic) and Tomáš JANÍK (203 Czech Republic, belonging to the institution)
Edition
1. vyd. Praha, Projekt KURIKULUM G. Sborník příspěvků z Národní konference. p. 18-24, 7 pp. 2011
Publisher
NÚV
Other information
Language
Czech
Type of outcome
Stať ve sborníku
Field of Study
50300 5.3 Education
Country of publisher
Czech Republic
Confidentiality degree
není předmětem státního či obchodního tajemství
References:
RIV identification code
RIV/00216224:14410/11:00055762
Organization unit
Faculty of Education
ISBN
978-80-87063-56-9
Keywords (in Czech)
gymnázia; kurikulární reforma; akceptace; učitelovo pojetí kurikula
Keywords in English
comprehensive secondary schools; curricular reforms; acceptance; teachers's beliefs about curriculum
Tags
Reviewed
Změněno: 23/2/2012 22:38, doc. Mgr. Petr Najvar, Ph.D.
V originále
Příspěvek představuje druhou fázi výzkumu kurikulární reformy na gymnáziích. Jejím cílem bylo vyhodnotit aktuální fázi kurikulární reformy na gymnáziích, která spočívá v zahájení výuky podle školních vzdělávacích programů. Pozornost výzkumu byla soustředěna do tří oblastí: akceptace kurikulární reformy, učitelovo pojetí kurikula, využití a účinky kurikula. Výzkumný vzorek sestával z 1098 respondentů z 58 škol.
In English
The paper introduces the second phase of the research on curricular reform at comprehensive secondary schools. The aim of the phase was to analyse the current phase of the reform which includes the introduction of school education programmes into school praxis. The focus lay on three issues: the acceptance of the curricular reform, teachers' beliefs about curriculum and effects of curriculum. The research sample consisted of 1098 respondents from 58 schools.