D 2011

Dotazníkové šetření: akceptace reformy, učitelovo pojetí kurikula, využití kurikulárních dokumentů

NAJVAR, Petr, Jan SLAVÍK and Tomáš JANÍK

Basic information

Original name

Dotazníkové šetření: akceptace reformy, učitelovo pojetí kurikula, využití kurikulárních dokumentů

Name in Czech

Dotazníkové šetření: akceptace reformy, učitelovo pojetí kurikula, využití kurikulárních dokumentů

Name (in English)

Questionnaire survey: the acceptance of the reform, teachers' beliefs about curriculum, the role of curricular documents

Authors

NAJVAR, Petr (203 Czech Republic, guarantor, belonging to the institution), Jan SLAVÍK (203 Czech Republic) and Tomáš JANÍK (203 Czech Republic, belonging to the institution)

Edition

1. vyd. Praha, Projekt KURIKULUM G. Sborník příspěvků z Národní konference. p. 18-24, 7 pp. 2011

Publisher

NÚV

Other information

Language

Czech

Type of outcome

Stať ve sborníku

Field of Study

50300 5.3 Education

Country of publisher

Czech Republic

Confidentiality degree

není předmětem státního či obchodního tajemství

References:

RIV identification code

RIV/00216224:14410/11:00055762

Organization unit

Faculty of Education

ISBN

978-80-87063-56-9

Keywords (in Czech)

gymnázia; kurikulární reforma; akceptace; učitelovo pojetí kurikula

Keywords in English

comprehensive secondary schools; curricular reforms; acceptance; teachers's beliefs about curriculum

Tags

Reviewed
Změněno: 23/2/2012 22:38, doc. Mgr. Petr Najvar, Ph.D.

Abstract

V originále

Příspěvek představuje druhou fázi výzkumu kurikulární reformy na gymnáziích. Jejím cílem bylo vyhodnotit aktuální fázi kurikulární reformy na gymnáziích, která spočívá v zahájení výuky podle školních vzdělávacích programů. Pozornost výzkumu byla soustředěna do tří oblastí: akceptace kurikulární reformy, učitelovo pojetí kurikula, využití a účinky kurikula. Výzkumný vzorek sestával z 1098 respondentů z 58 škol.

In English

The paper introduces the second phase of the research on curricular reform at comprehensive secondary schools. The aim of the phase was to analyse the current phase of the reform which includes the introduction of school education programmes into school praxis. The focus lay on three issues: the acceptance of the curricular reform, teachers' beliefs about curriculum and effects of curriculum. The research sample consisted of 1098 respondents from 58 schools.