RYCHNOVSKÝ, Boris and Diana HARBICHOVÁ. OBOROVÝ ROZVOJ OSOBNOSTI STUDENTA A ŽÁKA (BIOLOGICKÉ POZNATKY A TALENTOVANÍ) (PROGRESS OF PERSONALITY AT STUDENT AND PUPIL (BIOLOGY KNOWLEDGE AND TALENTED PUPIL)). In Janda, M., Šťáva, J. (eds.). Nadaní žáci ve škole. Brno: Masarykova Universita, 2011, p. 93-100. ISBN 978-80-210-5760-9.
Other formats:   BibTeX LaTeX RIS
Basic information
Original name OBOROVÝ ROZVOJ OSOBNOSTI STUDENTA A ŽÁKA (BIOLOGICKÉ POZNATKY A TALENTOVANÍ)
Name (in English) PROGRESS OF PERSONALITY AT STUDENT AND PUPIL (BIOLOGY KNOWLEDGE AND TALENTED PUPIL)
Authors RYCHNOVSKÝ, Boris (203 Czech Republic, guarantor, belonging to the institution) and Diana HARBICHOVÁ (703 Slovakia).
Edition Brno, Nadaní žáci ve škole, p. 93-100, 8 pp. 2011.
Publisher Masarykova Universita
Other information
Original language Czech
Type of outcome Proceedings paper
Field of Study 50300 5.3 Education
Country of publisher Czech Republic
Confidentiality degree is not subject to a state or trade secret
RIV identification code RIV/00216224:14410/11:00055764
Organization unit Faculty of Education
ISBN 978-80-210-5760-9
Keywords (in Czech) role učitele; Biologická olympiáda; biologické znalosti žáků; oborové nadání
Keywords in English role of teacher; Biological Olympiad; biological knowlegde of pupils; branch talent
Tags Reviewed
Changed by Changed by: doc. RNDr. Boris Rychnovský, CSc., učo 267. Changed: 22/3/2012 13:51.
Abstract
Na příkladu výzkumného šetření je dokladován růst a osobnostní vývoj studenta učitelství přes dobrého učitele k pozici učitele-manažera a vyhledavače talentů. V pozici učitele-manažera dokázala mladá učitelka vybrat nadané žáky, s nimi dále pracovat na rozvoji odborné osobnosti každého až k výraznému úspěchu v rámci Biologické olympiády SR.
Abstract (in English)
With help of research study was documented professional progress of young student towards young teacher and talent scout over your adjustment of pupils in prep school for Biological Olympiad in Slovakia.
Links
MSM0021622443, plan (intention)Name: Speciální potřeby žáků v kontextu Rámcového vzdělávacího programu pro základní vzdělávání
Investor: Ministry of Education, Youth and Sports of the CR, Special Needs of Pupils in Context with Framework Educational Programme for Primary Education
PrintDisplayed: 28/9/2024 04:43