PŘINOSILOVÁ, Dagmar. Diagnostika ve speciální pedagogice v rámci profesní orientace žáků se zdravotním postižením (Special Needs Counselling as a Part of Professional Assessment). In Friedmann Z. et al.: Profesní orientace žáků se speciálními vzdělávacími potřebami a jejich uplatnění na trhu práce. Brno: Masarykova univerzita, 2011, p. 73-84. ISBN 978-80-210-5602-2.
Other formats:   BibTeX LaTeX RIS
Basic information
Original name Diagnostika ve speciální pedagogice v rámci profesní orientace žáků se zdravotním postižením
Name (in English) Special Needs Counselling as a Part of Professional Assessment
Authors PŘINOSILOVÁ, Dagmar.
Edition Brno, Friedmann Z. et al.: Profesní orientace žáků se speciálními vzdělávacími potřebami a jejich uplatnění na trhu práce, p. 73-84, 12 pp. 2011.
Publisher Masarykova univerzita
Other information
Original language Czech
Type of outcome Chapter(s) of a specialized book
Field of Study 50300 5.3 Education
Country of publisher Czech Republic
Confidentiality degree is not subject to a state or trade secret
Organization unit Faculty of Education
ISBN 978-80-210-5602-2
Keywords in English professional orientation;choise of career;pupils with disabilities;complex assessment;continuous assessment determined by the degree and nature of health disability;individual fields of diagnostics
Changed by Changed by: PhDr. Dagmar Přinosilová, Ph.D., učo 205. Changed: 12/4/2012 10:39.
Abstract
Kapitola se zabývá úkoly a možnostmi diagnostiky ve speciální pedagogice z pohledu profesní orientace a volby povolání žáků se zdravotním postižením. Zdůrazňuje význam diagnostického procesu pro optimální volbu dalšího vzdělávání a přípravy na povolání se zřetelem na společenské uplatnění a kvalitu života jedinců se zdravotním postižením
Abstract (in English)
This chapter focuses on the tasks and possibilities of assessment within the field of special education where it is a part of professional orientation and career choise of pupils with disabilities. It further highlights the importance of assesssment in optimum choise of further education for these pupils and their preparation for future profession with regards to quality of their lives as well as their successful integration into society
Links
MSM0021622443, plan (intention)Name: Speciální potřeby žáků v kontextu Rámcového vzdělávacího programu pro základní vzdělávání
Investor: Ministry of Education, Youth and Sports of the CR, Special Needs of Pupils in Context with Framework Educational Programme for Primary Education
PrintDisplayed: 8/10/2024 09:57