RYCHNOVSKÝ, Boris. Ochrana přírody pro učitele ZŠ - hodně nebo málo? (Nature Protection and teachers on basic school - a lot or too little?). In Machar, I. (ed.). Vzdělávání v ochraně přírody a krajiny. Olomouc: UP Olomouc, 2011, p. 115-125. ISBN 978-80-244-2902-1.
Other formats:   BibTeX LaTeX RIS
Basic information
Original name Ochrana přírody pro učitele ZŠ - hodně nebo málo?
Name (in English) Nature Protection and teachers on basic school - a lot or too little?
Authors RYCHNOVSKÝ, Boris (203 Czech Republic, guarantor, belonging to the institution).
Edition Olomouc, Machar, I. (ed.). Vzdělávání v ochraně přírody a krajiny. p. 115-125, 11 pp. 2011.
Publisher UP Olomouc
Other information
Original language Czech
Type of outcome Chapter(s) of a specialized book
Field of Study 50300 5.3 Education
Country of publisher Czech Republic
Confidentiality degree is not subject to a state or trade secret
Publication form printed version "print"
RIV identification code RIV/00216224:14410/11:00055769
Organization unit Faculty of Education
ISBN 978-80-244-2902-1
UT WoS 000329679300014
Keywords (in Czech) Chráněné druhy obratlovců; chráněná území; ochrana přírody; povinné a volitelné předměty
Keywords in English Nature protection; obligatory and facultative study subjects; protection vertebrates; protectin areas
Tags Reviewed
Changed by Changed by: Dana Nesnídalová, učo 831. Changed: 31/1/2020 10:09.
Abstract
Problematika ochrany přírody je na Pedagogické fakultě MU prezentována ve dvou rovinách: všeobecné a oborové. Všeobecné poznatky získávají všichni studenti-budoucí učitelé při charakteristice vybraného regionu. Oborová rovina je určena pro zaměření předmětu Přírodopis na katedře biologie PdF MU jak v povinných (povinně volitelných) předmětech tak i speciálním cíleně volitelném předmětu Ochrana přírody. Prezentované poznatky o zastoupení chráněných živočichů jsou výsledkem dlouhodobého výzkumu druhového výskytu na chráněných územích. Dlouhodobé výzkumné šetření v rámci studia vykazuje nejednotnost posouzení vhodnosti organizace a dostatečnosti výuky.
Abstract (in English)
The questions of nature protection is teaching in two levels: universal and field of knowledge. Generally knowledge take the students in your seminary paper about region. Branch level take place in obligatory and facultative study subjects of study course Natural Science. The protection species was investigated in protection areas of Pojihlaví. Effectivity and sufficiency of study is not high along research investigation.
PrintDisplayed: 7/10/2024 19:31