D 2011

Vyučovací metody a výuka angličtiny s interaktivní tabulí

KAŠPÁRKOVÁ, Alena

Basic information

Original name

Vyučovací metody a výuka angličtiny s interaktivní tabulí

Name in Czech

Vyučovací metody a výuka angličtiny s interaktivní tabulí

Name (in English)

Teaching methods applied with interactive boards in ELT lessons

Authors

KAŠPÁRKOVÁ, Alena (203 Czech Republic, guarantor, belonging to the institution)

Edition

Brno, Janíková, V., Píšová, M., Hanušová, S.: Výzkum výuky cizích jazyků, p. 35 - 47, 13 pp. 2011

Publisher

Masarykova univerzita

Other information

Language

Czech

Type of outcome

Stať ve sborníku

Field of Study

50300 5.3 Education

Country of publisher

Czech Republic

Confidentiality degree

není předmětem státního či obchodního tajemství

Publication form

printed version "print"

RIV identification code

RIV/00216224:14410/11:00055770

Organization unit

Faculty of Education

ISBN

978-80-210-5719-7

Keywords (in Czech)

vyučovací metoda interaktivní tabule učitel žák aktivita

Keywords in English

teaching method interactive board teacher learner activity

Tags

Reviewed
Změněno: 21/4/2016 13:29, PhDr. Alena Dobrovolná, Ph.D.

Abstract

V originále

Studie připravuje teoretické základy pro část disertačního výzkumu, který se zaměřuje na práci učitele s interaktivní tabulí v hodinách angličtiny na základních školách. Cílem příspěvku je podat přehled vyučovacích metod vhodných pro výuku angličtiny, konkrétně v hodinách, kdy je tato tabule používána.V příspěvku se hlavně zaměříme na ty metody, které přispívají k žákovské aktivitě a samostatnosti. Hlavním zdrojem, ze kterého vycházíme při kategorizaci a popisu metod je publikace J. Maňáka a V. Švece Výukové metody.

In English

The aim of the study is to lay a theoretical background for a part of dissertation research which is focused on teacher s work with an interactive board in EFL lessons at lower secondary schools.The aim of the contribution is to present a review of teaching methods suitable for teaching EFL, particularly in the lessons where the i-board is being used. The contribution concentrates mainly on the methods which support the learners activity and autonomy. The main source which is used for categorising and description of the methods is Maňák and Švec s publication Teaching methods.