Detailed Information on Publication Record
2011
Vyučovací metody a výuka angličtiny s interaktivní tabulí
KAŠPÁRKOVÁ, AlenaBasic information
Original name
Vyučovací metody a výuka angličtiny s interaktivní tabulí
Name in Czech
Vyučovací metody a výuka angličtiny s interaktivní tabulí
Name (in English)
Teaching methods applied with interactive boards in ELT lessons
Authors
KAŠPÁRKOVÁ, Alena (203 Czech Republic, guarantor, belonging to the institution)
Edition
Brno, Janíková, V., Píšová, M., Hanušová, S.: Výzkum výuky cizích jazyků, p. 35 - 47, 13 pp. 2011
Publisher
Masarykova univerzita
Other information
Language
Czech
Type of outcome
Stať ve sborníku
Field of Study
50300 5.3 Education
Country of publisher
Czech Republic
Confidentiality degree
není předmětem státního či obchodního tajemství
Publication form
printed version "print"
RIV identification code
RIV/00216224:14410/11:00055770
Organization unit
Faculty of Education
ISBN
978-80-210-5719-7
Keywords (in Czech)
vyučovací metoda interaktivní tabule učitel žák aktivita
Keywords in English
teaching method interactive board teacher learner activity
Tags
Reviewed
Změněno: 21/4/2016 13:29, PhDr. Alena Dobrovolná, Ph.D.
V originále
Studie připravuje teoretické základy pro část disertačního výzkumu, který se zaměřuje na práci učitele s interaktivní tabulí v hodinách angličtiny na základních školách. Cílem příspěvku je podat přehled vyučovacích metod vhodných pro výuku angličtiny, konkrétně v hodinách, kdy je tato tabule používána.V příspěvku se hlavně zaměříme na ty metody, které přispívají k žákovské aktivitě a samostatnosti. Hlavním zdrojem, ze kterého vycházíme při kategorizaci a popisu metod je publikace J. Maňáka a V. Švece Výukové metody.
In English
The aim of the study is to lay a theoretical background for a part of dissertation research which is focused on teacher s work with an interactive board in EFL lessons at lower secondary schools.The aim of the contribution is to present a review of teaching methods suitable for teaching EFL, particularly in the lessons where the i-board is being used. The contribution concentrates mainly on the methods which support the learners activity and autonomy. The main source which is used for categorising and description of the methods is Maňák and Švec s publication Teaching methods.