JANÍKOVÁ, Věra a Brigitte SORGER. Didaktik des Deutschen als Fremdsprache im veränderten sprachenpolitischen Kontext nach der Bologna-Reform. Brno: Tribun EU, 2011, 237 s. ISBN 978-80-263-0079-3.
Další formáty:   BibTeX LaTeX RIS
Základní údaje
Originální název Didaktik des Deutschen als Fremdsprache im veränderten sprachenpolitischen Kontext nach der Bologna-Reform
Autoři JANÍKOVÁ, Věra a Brigitte SORGER.
Vydání Brno, 237 s. 2011.
Nakladatel Tribun EU
Další údaje
Originální jazyk němčina
Typ výsledku Editorství tematického sborníku, editorství monotematického čísla odborného časopisu
Obor 50300 5.3 Education
Stát vydavatele Česká republika
Utajení není předmětem státního či obchodního tajemství
Organizační jednotka Pedagogická fakulta
ISBN 978-80-263-0079-3
Klíčová slova česky Reforma kurikula, výuky cizích jazyků, jazykové politiky, Bologna reformy
Klíčová slova anglicky reformof the study curricula; foreign language teaching; language policy; Bologna reform
Příznaky Mezinárodní význam, Recenzováno
Změnil Změnila: Dr. phil. Brigitte Sorger, učo 25169. Změněno: 24. 2. 2012 13:05.
Anotace
Der Bologna-Prozess hat in der Tschechischen Republik in dem germanistischen und dem DaF-Bereich Reformen in Gang gesetzt. Ihr Ziel war es, einen einheitlichen europäischen Hochschulraum mit vergleichbaren Studienabschlüssen zu schaffen, die Mobilität der Studierenden zu fördern und die Berufschancen der Absolventen durch arbeitsmarkt-orientierte und praxisnahe Studiengänge zu verbessern. Die tschechische Germanistik sowie der DaF-Unterricht haben mittlerweile auf diesem Gebiet viel geleistet: Die ersten Erfahrungen weisen Positives auf, gleich-zeitig jedoch werfen sie neue Fragen auf. Diese hängen nicht nur mit der internen Entwicklung des Faches Germanistik als wissenschaftlicher Hochschuldisziplinen zusammen, sondern auch mit (sprach)politischen, gesellschaftlichen und wirtschaftlichen Veränderungen. Der Konferenzband thematisisert diese neuen Tatsachen in ihren Facetten, wirft einen ersten kritischen Blick auf die bisher durchgeführten Veränderungen und aktuellen Themen der Fremdsprachendidaktik.
Anotace česky
Boloňský proces vyvolal v české germanistice a ve výuce němčiny jako cizího jazyka reformy. Jejich cílem bylo vytvořit jednotný evropský vysokoškolský studijní prostor se srovnatelnými standardy, podpořit mobilitu studentů a praktičtěji zaměřenými studijními programy zlepšit uplatnitelnost absolventů studia na pracovním trhu. Česká germanistika dosáhla v této oblasti mnohé: první zkušenosti přinášejí pozitivní výsledky, současně však vyvolávají nové otázky. Ty souvisejí nejen s interním vývojem oboru jakožto vědecké disciplíny pěstované na vysokých školách, nýbrž i se změnami v oblasti hospodářství, (jazykové) politiky či v širším smyslu se změnami společenskými. Sporník spočívá v kritickém rozboru těchto skutečností z různých úhlů pohledu a v představení aktuálních témat didaktiky.
VytisknoutZobrazeno: 24. 4. 2024 18:00