MUŽÍK, Vladislav. Model of Physical Education at the Primary School Level. ISBN 978-80-210-5532-2. 2011.
Další formáty:   BibTeX LaTeX RIS
Základní údaje
Originální název Model of Physical Education at the Primary School Level
Název česky Model tělesné výchovy na 1. stupni základní školy
Autoři MUŽÍK, Vladislav.
Vydání 2011.
Další údaje
Originální jazyk angličtina
Typ výsledku Konferenční abstrakt
Obor 50300 5.3 Education
Stát vydavatele Česká republika
Utajení není předmětem státního či obchodního tajemství
Organizační jednotka Pedagogická fakulta
ISBN 978-80-210-5532-2
Klíčová slova česky tělesná výchova; model tělesné výchovy; pohybová aktivita; pohybový režim žáků; 1. stupeň základní školy; projektované kurikulum; realizované kurikulum
Klíčová slova anglicky physical education; physical activity; physical regime of the students; primary school education; projected curricula; realised curricula
Příznaky Mezinárodní význam
Změnil Změnil: doc. PaedDr. Vladislav Mužík, CSc., učo 549. Změněno: 25. 2. 2012 13:10.
Anotace
The article presents results of the research project School and health for the 21st century. The subproject is oriented on physical education at the primary school level. It deals with the projected and realised curricula of physical education and all-day physical activity of pupils. The research methods were the content analysis of the documents, the systematic observation of the interaction in the physical education training, the standardised controlled interview, questionnaires, the day time recording and the modelling of the physical education curricula. In the research, educational documents containing the projected curricula of physical education were analysed. The research samples were representative samples of the Czech Republic citizens and available samples of teachers and pupils at the primary school level. The gained results provide a base for a draft of a model of physical education at the primary school level. The model contains the interventional project Students on the move, which influences the pupils school and out-of-school physical activity. The aim of the physical education model is to help to optimise the physical activity regime of the primary school pupils.
Anotace česky
Příspěvek shrnuje výsledky dílčího projektu výzkumného záměru Škola a zdraví pro 21. století. Dílčí projekt je orientován na tělesnou výchovu na 1. stupni ZŠ. Zabývá se projektovaným a realizovaným kurikulem tělesné výchovy i celodenní pohybovou aktivitou žáků. Výzkumnými metodami byly obsahová analýza dokumentů, systematické pozorování interakce ve výuce tělesné výchovy, standardizovaný řízený rozhovor, dotazníky, časové snímky dne a modelování kurikula tělesné výchovy. Analyzovány byly vzdělávací dokumenty obsahující projektované kurikulum tělesné výchovy. Výzkumnými soubory byly reprezentativní soubory občanů České republiky a dostupné soubory učitelů a žáků 1. stupně základní školy. Získané poznatky jsou východiskem pro koncipování modelu tělesné výchovy na 1. stupni ZŠ. Tento model obsahuje intervenční projekt Školáci v pohybu, ovlivňující interakci učitel – žák ve výuce tělesné výchovy, školní i mimoškolní pohybovou aktivitu žáků a monitoring zdravotně orientované zdatnosti žáků. Cílem modelu tělesné výchovy je přispět k optimalizaci pohybového režimu žáků na 1. stupni ZŠ.
Návaznosti
MSM0021622421, záměrNázev: Škola a zdraví pro 21. století
Investor: Ministerstvo školství, mládeže a tělovýchovy ČR, Škola a zdraví pro 21. století
VytisknoutZobrazeno: 20. 4. 2024 00:22