NOVÁKOVÁ, Zita and Klára HAMPLOVÁ. Podpora sociálních a pracovních kompetencí žáků se zrakovým postižením v jejich volném čase (Support of Social and Work Competencies of Students with Visual Impairments in their Free Time). In Vítková, M., Opatřilová, D. Inkluzivní vzdělávání žáků se zdravotním postižením v základní škole: Vzdělávání žáků se speciálními vzdělávacími potřebami. první. Brno: Masarykova univerzita, 2011, p. 159-171. ISBN 978-80-7315-216-1.
Other formats:   BibTeX LaTeX RIS
Basic information
Original name Podpora sociálních a pracovních kompetencí žáků se zrakovým postižením v jejich volném čase
Name (in English) Support of Social and Work Competencies of Students with Visual Impairments in their Free Time
Authors NOVÁKOVÁ, Zita (203 Czech Republic, guarantor, belonging to the institution) and Klára HAMPLOVÁ (203 Czech Republic, belonging to the institution).
Edition první. Brno, Inkluzivní vzdělávání žáků se zdravotním postižením v základní škole: Vzdělávání žáků se speciálními vzdělávacími potřebami, p. 159-171, 13 pp. 2011.
Publisher Masarykova univerzita
Other information
Original language Czech
Type of outcome Proceedings paper
Field of Study 50300 5.3 Education
Country of publisher Czech Republic
Confidentiality degree is not subject to a state or trade secret
RIV identification code RIV/00216224:14410/11:00055793
Organization unit Faculty of Education
ISBN 978-80-7315-216-1
Keywords (in Czech) zrakové postižení; dítě školního věku; sociální a pracovní kompetence; kompetence pro samostatný život; volný čas; turistický oddíl
Keywords in English visual impairment; school-age child; social interaction and career competencies; competencies for independent life; free time; hiking club
Tags Reviewed
Changed by Changed by: PhDr. Mgr. Zita Nováková, Ph.D., učo 18686. Changed: 12/4/2012 13:52.
Abstract
Příspěvek se zabývá rozvojem sociálních a pracovních kompetencí v rámci turistického oddílu pro děti s postižením zraku. V úvodu jsou vymezeny pojmy týkající se klíčových a specifických kompetencí dětí se zrakovým postižením, dále jejich volného času. Výzkum analyzuje možnosti posilování sociálních a pracovních kompetenci dětí se zrakovým postižením v rámci programu turistického oddílu. Plné znění článku je na CD.
Abstract (in English)
The article presents the issue of enhancement of social enteraction and career competencies of children with visual impairments through activities of a hiking club. In the introdcution there are presented key and specific competencies, also the free time issue is mentioned. The research analyzes possible ways of enhancing competencies of chiildren with visual impairment through hikin club activities. The text of the whole article is on CD.
Links
MSM0021622443, plan (intention)Name: Speciální potřeby žáků v kontextu Rámcového vzdělávacího programu pro základní vzdělávání
Investor: Ministry of Education, Youth and Sports of the CR, Special Needs of Pupils in Context with Framework Educational Programme for Primary Education
PrintDisplayed: 30/4/2024 19:07