STADLEROVÁ, Hana. PRIJĎTE MALOVAT... Ohlédnutí za netradiční pedagogickou praxí studentů PdF MU v rumunské Gemelčičce (COME TO PAINT ….A hindsight of untraditional pedagogical practice of students of Pdf MU in Romanian Gemelčička (Fagetu)). In Koncepčné smerovanie pedagogickej praxe na pedagogických fakultách. Bratislava: OZ V4 jako svoji 31. pedagogickou publikaci PdF UK, 2011, p. 40-43. OZ V4. ISBN 978-80-89443-04-8.
Other formats:   BibTeX LaTeX RIS
Basic information
Original name PRIJĎTE MALOVAT... Ohlédnutí za netradiční pedagogickou praxí studentů PdF MU v rumunské Gemelčičce
Name (in English) COME TO PAINT ….A hindsight of untraditional pedagogical practice of students of Pdf MU in Romanian Gemelčička (Fagetu)
Authors STADLEROVÁ, Hana.
Edition Bratislava, Koncepčné smerovanie pedagogickej praxe na pedagogických fakultách, p. 40-43, 4 pp. OZ V4, 2011.
Publisher OZ V4 jako svoji 31. pedagogickou publikaci PdF UK
Other information
Original language Czech
Type of outcome Chapter(s) of a specialized book
Field of Study 50300 5.3 Education
Country of publisher Czech Republic
Confidentiality degree is not subject to a state or trade secret
Organization unit Faculty of Education
ISBN 978-80-89443-04-8
Keywords (in Czech) Gemelcicka možnosti vzdělávání pedagogická praxe studentů výtvarné dílny tvorba sebevyjádření dětí
Keywords in English Romania Slovak Gemelcickapossibilities of education students pedagogical practice art workshops creative expression; self-fulfilment of children
Changed by Changed by: doc. PaedDr. Hana Stadlerová, Ph.D., učo 26587. Changed: 5/4/2012 13:19.
Abstract
Text je jednou z prezentací výsledků pětiletého projektu zaměřeného na odbornou přípravu a realizaci letních experimentálních výtvarných dílen pro děti ze sociálně znevýhodněného prostředí v Rumunsku. Záměrem projektu bylo mimo jiné také nalézání nových forem získávání zkušeností pro budoucí pedagogy. Příspěvek představuje především propojení didaktické přípravy studentů Katedry výtvarné výchovy na PdF MU s možnostmi pedagogické intervence ve specifických podmínkách prostředí Rumunských škol.
Abstract (in English)
The paper deals with findings of the five-year research focused on pedagogical preparation and realization of summer experimental art workshop for children from disadvantaged social group in Romania. The benefit approaches activities have turned into the form of gaining experience of future teachers. The text presents the connection between didactic preparation of student on the Department of Art Faculty of Education MU in Brno and possibilities of the teacher’s interventions in specific environment condition.
PrintDisplayed: 6/5/2024 11:50