KAMANOVÁ, Lenka. Sexuální výchova v rodině očima rodičů. In T. Janík, P. Knecht, S. Šebestová. Smíšený design v pedagogickém výzkumu: sborník příspěvků z 19. výroční konference České asociace pedagogického výzkumu. 1. vyd. Brno: Masarykova univerzita. s. 489-493. ISBN 978-80-210-5774-6. doi:10.5817/PdF.P210-CAPV-2012-21. 2011.
Další formáty:   BibTeX LaTeX RIS
Základní údaje
Originální název Sexuální výchova v rodině očima rodičů
Název česky Sexuální výchova v rodině očima rodičů
Název anglicky Sexual education from parents point of view
Autoři KAMANOVÁ, Lenka (203 Česká republika, garant, domácí).
Vydání 1. vyd. Brno, Smíšený design v pedagogickém výzkumu: sborník příspěvků z 19. výroční konference České asociace pedagogického výzkumu. od s. 489-493, 5 s. 2011.
Nakladatel Masarykova univerzita
Další údaje
Originální jazyk čeština
Typ výsledku Stať ve sborníku
Obor 50300 5.3 Education
Stát vydavatele Česká republika
Utajení není předmětem státního či obchodního tajemství
WWW Fulltext
Kód RIV RIV/00216224:14210/11:00050532
Organizační jednotka Filozofická fakulta
ISBN 978-80-210-5774-6
Doi 10.5817/PdF.P210-CAPV-2012-21
Klíčová slova česky sexuální výchova v rodině
Klíčová slova anglicky sexual education in the family
Štítky rivok
Příznaky Recenzováno
Změnil Změnila: Mgr. Petra Georgala, učo 32967. Změněno: 28. 3. 2012 13:07.
Anotace
Příspěvek se zaměřuje na oblast sexuální výchovy v rodině jakou součást vzájemné mezigenerační transmise. Na sexuální výchovu je nahlíženo v širším kontextu (Uzel, 1997) jako na přípravu pro rodinný život, přípravu pro sexuální život jedince a přípravu pro partnerský život. Cílem příspěvku je pak poukázat na dílčí aspekty sexuální výchovy v rodině a nastínit některá zajímavá zjištění – vnímání sexuální výchovy a teorie vysvětlující příchod dětí na svět. Příspěvek vychází z realizované první fáze dizertační práce, která se věnuje sexuální výchově v rodině v mezigeneračním kontextu. Dosavadní zjištění vychází z nestrukturovaných rozhovorů s šesti matkami. Vzorek byl tvořen matkami, jež mají nejméně jedno dítě, které chodí do základní školy. Z počáteční analýzy vyplývá, že vnímání sexuální výchovy souvisí s přístupem matek k samotnému pohlavnímu styku. Zplození dítěte je vysvětlováno za pomocí nadpřirozených sil a tzv. třetích aktérů.
Anotace anglicky
This paper focus on area of sex education in the family. The concept of the sex education is understood differently across the EU. I use a broader concept of sexual education (Uzel, 1997). There are basically three levels: Preparation for a family life, Preparation for a partnership life and Preparation for a sexual life of an individual. To be more specific, I will focus on partial aspects of sex education in the family and I will introduce some interesting results - how mothers perceive sex education, how they explain to fathered of children. The paper is one of the outputs of my dissertation, which deals with sex education in the family in an intergenerational context. The main method of data collection was an unstructured interview with mothers who have at least one child at primary or secondary school. First phase of research shows that mothers perception of sex education relate to their access to sexual act. Mothers explain process fathered of children to their children based on a principle of supernatural forces and principle of third actor.
Návaznosti
GD406/09/H040, projekt VaVNázev: Škola: výzkum vnitřních procesů a vnějších podmínek jejího fungování
Investor: Grantová agentura ČR, Škola: výzkum vnitřních procesů a vnějších podmínek jejího fungování
MUNI/21/KAM/2011, interní kód MUNázev: Mezigenerační učení v rodině mezi dětmi a rodiči v oblasti sexuální výchovy
Investor: Masarykova univerzita, Mezigenerační učení v rodině mezi dětmi a rodiči v oblasti sexuální výchovy
VytisknoutZobrazeno: 19. 4. 2024 03:37