Detailed Information on Publication Record
2011
Komplexní diagnostika specifických poruch učení ve Spojených státech amerických (USA)
BALÁTOVÁ, KristýnaBasic information
Original name
Komplexní diagnostika specifických poruch učení ve Spojených státech amerických (USA)
Name in Czech
Komplexní diagnostika specifických poruch učení ve Spojených státech amerických (USA)
Name (in English)
Comprehensive Diagnostics of Specific Learning Disabilities in the United States of America (USA)
Authors
BALÁTOVÁ, Kristýna
Edition
Inkluzivní vzdělávání žáků se zdravotním postižením v základní škole. Inclusive Education of Students with Health Disabilities in Primary School. 2011
Other information
Language
Czech
Type of outcome
Konferenční abstrakt
Field of Study
50300 5.3 Education
Country of publisher
Czech Republic
Confidentiality degree
není předmětem státního či obchodního tajemství
Organization unit
Faculty of Education
ISBN
978-80-7315-215-4
Keywords (in Czech)
specifické poruchy učení (SPU); Porucha pozornosti s hyperaktivitou (ADHD); diagnostika; diagnostické metody; anamnéza; rozhovor; pozorování; ratingové škály; standardizované testy; inkluze;
Keywords in English
Specific Learning Disabilities (SLD); Attention Deficit Hyperactivity Disorder (ADHD); diagnostics; diagnostic methods; case history; interview; observation; rating scales; standardized tests; inclusion;
Změněno: 28/2/2012 12:34, PhDr. Mgr. Kristýna Balátová, Ph.D.
V originále
Tento článek se zabývá problematikou specifických poruch učení a jejich diagnostikou. Tedy konkrétně tím, jak se diagnostikují specifické poruchy učení a jaké se používají diagnostické metody specifických poruch učení ve Spojených státech amerických. (Článek slouží jako teoretická část autorčina výzkumu.)
In English
This article deals with specific learning disabilities and their diagnosis, specifically how to diagnose specific learning disabilities and how to use the diagnostic methods of specific learning disabilities in the United States of America. (Article serves as the theoretical part of the author's research.)
Links
MSM0021622443, plan (intention) |
|