a 2011

Komplexní diagnostika specifických poruch učení ve Spojených státech amerických (USA)

BALÁTOVÁ, Kristýna

Basic information

Original name

Komplexní diagnostika specifických poruch učení ve Spojených státech amerických (USA)

Name in Czech

Komplexní diagnostika specifických poruch učení ve Spojených státech amerických (USA)

Name (in English)

Comprehensive Diagnostics of Specific Learning Disabilities in the United States of America (USA)

Authors

BALÁTOVÁ, Kristýna

Edition

Inkluzivní vzdělávání žáků se zdravotním postižením v základní škole. Inclusive Education of Students with Health Disabilities in Primary School. 2011

Other information

Language

Czech

Type of outcome

Konferenční abstrakt

Field of Study

50300 5.3 Education

Country of publisher

Czech Republic

Confidentiality degree

není předmětem státního či obchodního tajemství

Organization unit

Faculty of Education

ISBN

978-80-7315-215-4

Keywords (in Czech)

specifické poruchy učení (SPU); Porucha pozornosti s hyperaktivitou (ADHD); diagnostika; diagnostické metody; anamnéza; rozhovor; pozorování; ratingové škály; standardizované testy; inkluze;

Keywords in English

Specific Learning Disabilities (SLD); Attention Deficit Hyperactivity Disorder (ADHD); diagnostics; diagnostic methods; case history; interview; observation; rating scales; standardized tests; inclusion;
Změněno: 28/2/2012 12:34, PhDr. Mgr. Kristýna Balátová, Ph.D.

Abstract

V originále

Tento článek se zabývá problematikou specifických poruch učení a jejich diagnostikou. Tedy konkrétně tím, jak se diagnostikují specifické poruchy učení a jaké se používají diagnostické metody specifických poruch učení ve Spojených státech amerických. (Článek slouží jako teoretická část autorčina výzkumu.)

In English

This article deals with specific learning disabilities and their diagnosis, specifically how to diagnose specific learning disabilities and how to use the diagnostic methods of specific learning disabilities in the United States of America. (Article serves as the theoretical part of the author's research.)

Links

MSM0021622443, plan (intention)
Name: Speciální potřeby žáků v kontextu Rámcového vzdělávacího programu pro základní vzdělávání
Investor: Ministry of Education, Youth and Sports of the CR, Special Needs of Pupils in Context with Framework Educational Programme for Primary Education