D 2011

Využití externích systémů spolupracujících s Flash animacemi k motivaci žáků s mentální retardací

KUČERA, Martin

Basic information

Original name

Využití externích systémů spolupracujících s Flash animacemi k motivaci žáků s mentální retardací

Name in Czech

Využití externích systémů spolupracujících s Flash animacemi k motivaci žáků s mentální retardací

Name (in English)

Use of external systems cooperating with Flash animations to motivate pupils with mental retardation

Authors

KUČERA, Martin (203 Czech Republic, guarantor, belonging to the institution)

Edition

první. Prešov, Zborník príspevkov z EVO/VRVS videokonferencie ako súčasti medzinárodnej vedecko-odbornej konferencie Technológie vzdelávania v príprave učiteľov prírodovedných a technických predmetov, p. 90-92, 3 pp. 2011

Publisher

Katedra F - M - T FHPV PU v Prešove, Prešovská univerzita v Prešove

Other information

Language

Czech

Type of outcome

Stať ve sborníku

Field of Study

50300 5.3 Education

Country of publisher

Slovakia

Confidentiality degree

není předmětem státního či obchodního tajemství

References:

RIV identification code

RIV/00216224:14410/11:00055839

Organization unit

Faculty of Education

ISBN

978-80-555-0445-2

Keywords (in Czech)

MyIMLE; externí systém; mentální retardace

Keywords in English

MyIMLE; external systems; mental retardation

Tags

Reviewed
Změněno: 3/4/2012 08:54, Mgr. Martin Kučera

Abstract

V originále

Příspěvek prezentuje některé výsledky kvalitativního výzkumného šetření, které bylo realizováno v roce 2011 na základní škole speciální. Byl analyzován vliv spojení externího robota řízeného prostřednictvím MyIMLE systému s didaktickou počítačovou hrou „Začarovaný byt“ na motivaci žáků se středně těžkou mentální retardací.

In English

The paper presents some results of a qualitative research, which was conducted at a special primary school in 2011. The aim of the research was to analyse the influence of a robot connected via MyIMLE system to a didactic computer game called "enchanted flat" on the motivation of pupils with mental retardation.