NOVÁKOVÁ, Jana. Přijetí nebo odmítnutí žáků s poruchou autistického spektra v inkluzivním vzdělávání? (Involvement or Rejection of Students with Autism Spectrum Disorders in Inclusive Education?). In Pančocha, K. Perspektivy výzkumu inkluzivního vzdělávání. 1st ed. Brno: Masarykova univerzita, 2011, p. 97-106. ISBN 978-80-210-5663-3.
Other formats:   BibTeX LaTeX RIS
Basic information
Original name Přijetí nebo odmítnutí žáků s poruchou autistického spektra v inkluzivním vzdělávání?
Name in Czech Přijetí nebo odmítnutí žáků s poruchou autistického spektra v inkluzivním vzdělávání?
Name (in English) Involvement or Rejection of Students with Autism Spectrum Disorders in Inclusive Education?
Authors NOVÁKOVÁ, Jana (203 Czech Republic, guarantor, belonging to the institution).
Edition 1. vyd. Brno, Pančocha, K. Perspektivy výzkumu inkluzivního vzdělávání, p. 97-106, 10 pp. 2011.
Publisher Masarykova univerzita
Other information
Original language Czech
Type of outcome Chapter(s) of a specialized book
Field of Study 50300 5.3 Education
Country of publisher Czech Republic
Confidentiality degree is not subject to a state or trade secret
RIV identification code RIV/00216224:14410/11:00055847
Organization unit Faculty of Education
ISBN 978-80-210-5663-3
Keywords (in Czech) Aspergerův syndrom; vysoce funkční autismus; poruchy autistického spektra; žák; inkluzivní vzdělávání; sociometrie; vrstevnické vztahy
Keywords in English Asperger syndrome; high functioning autism; autism spectrum disorders;student; inclusive education; social network method; peer relationships
Tags Reviewed
Changed by Changed by: Mgr. Zuzana Szabó Lenhartová, učo 274511. Changed: 28/2/2012 21:12.
Abstract
Počet žáků s poruchou autistického spektra (PAS), kteří jsou vzděláváni v běžných třídách, se zvyšuje. Nicméně výzkumy naznačují, že tito žáci mohou být ve zvýšeném riziku izolace a odmítnutí. Výzkum byl založen na sociometrickém šetření v 10 třídách, kde je integrován žák s Aspergerovým syndromem nebo vysoce funkčním autismem.
Abstract (in English)
The number of students with autism spectrum disorders (ASD) being educated in regular classrooms is increasing. Nevertheless, research suggests that such students could increase the risk of being isolated and rejected. The research study was based on social network methods of 10 classrooms, that included students with Asperger syndrome or high functioning autism.
Links
MUNI/B/1027/2010, interní kód MUName: Perspektivy výzkumu inkluzivního vzdělávání (Acronym: PEVIV)
Investor: Masaryk University, Category B
PrintDisplayed: 12/7/2024 15:10