PRESOVÁ, Jana. Hodnocení ve vzdělávání žáků se sociálním znevýhodněním (Assessment in Education of Pupils with Social Disadvantages). In Pančocha, K. Perspektivy výzkumu inkluzivního vzdělávání. 1st ed. Brno: Masarykova univerzita, 2011, p. 129-136. ISBN 978-80-210-5663-3.
Other formats:   BibTeX LaTeX RIS
Basic information
Original name Hodnocení ve vzdělávání žáků se sociálním znevýhodněním
Name in Czech Hodnocení ve vzdělávání žáků se sociálním znevýhodněním
Name (in English) Assessment in Education of Pupils with Social Disadvantages
Authors PRESOVÁ, Jana (203 Czech Republic, guarantor, belonging to the institution).
Edition 1. vyd. Brno, Pančocha, K. Perspektivy výzkumu inkluzivního vzdělávání, p. 129-136, 8 pp. 2011.
Publisher Masarykova univerzita
Other information
Original language Czech
Type of outcome Chapter(s) of a specialized book
Field of Study 50300 5.3 Education
Country of publisher Czech Republic
Confidentiality degree is not subject to a state or trade secret
Publication form printed version "print"
RIV identification code RIV/00216224:14410/11:00055848
Organization unit Faculty of Education
ISBN 978-80-210-5663-3
Keywords (in Czech) sociálně znevýhodněný žák; základní škola; segregovaná výuka; hodnocení chování
Keywords in English pupil with social disadvantages; primary school; segregated education; behavior assessment
Tags Reviewed
Changed by Changed by: PhDr. Mgr. Jana Presová, Ph.D., učo 174515. Changed: 1/3/2013 11:04.
Abstract
Kapitola předkládá dílčí výsledky výzkumu zaměřeného na analýzu vzdělávacích drah jedinců ze sociálně znevýhodněného prostředí. Konkrétně se zabývá zejména hodnocením chování, které užívají učitelé základních škol k posílení žádoucího chování žáků se sociálním znevýhodněním.
Abstract (in English)
The chapter presents partial research outcomes, focusing on education of pupils with social disadvantage. In this chapter we introduce the behavior assessment procedures used by teachers to support positive behavior models of pupils with social disadvantage.
Links
MUNI/B/1027/2010, interní kód MUName: Perspektivy výzkumu inkluzivního vzdělávání (Acronym: PEVIV)
Investor: Masaryk University, Category B
PrintDisplayed: 9/8/2024 09:38