Detailed Information on Publication Record
2011
Opyt prepodavanija psichogigijeny studentam - buduščim pedagogam
ŘEHULKA, Evžen and Simona KORYČÁNKOVÁBasic information
Original name
Opyt prepodavanija psichogigijeny studentam - buduščim pedagogam
Name in Czech
Zkušenosti výuky psychohygieny budoucím pedagogům
Name (in English)
Psychohygiene teaching experience for future teachers
Authors
ŘEHULKA, Evžen (203 Czech Republic, guarantor, belonging to the institution) and Simona KORYČÁNKOVÁ (203 Czech Republic, belonging to the institution)
Edition
Sankt-Peterburg, Zdorovje čelověka - 6, p. 183-185, 3 pp. 2011
Publisher
Sankt-Peterburgskij gosudarstvennyj universitet imeni akademika I.P.Pavlova
Other information
Language
Russian
Type of outcome
Stať ve sborníku
Field of Study
50100 5.1 Psychology and cognitive sciences
Country of publisher
Russian Federation
Confidentiality degree
není předmětem státního či obchodního tajemství
RIV identification code
RIV/00216224:14410/11:00055850
Organization unit
Faculty of Education
ISBN
978-5-88999-081-9
Keywords in English
psychology mental hygiene teacher profession
Změněno: 30/3/2012 19:35, doc. PhDr. Mgr. Simona Koryčánková, Ph.D.
V originále
V privedennoj rabote analizirujetsja professinalnaja podgotovka buduščich učitelej na Pedagogičeskom fakultětě i issledujetsja rol vključenija predměta psichogigijena. Studenty vosprinimajut predmět kak važnyj osoběnno po otnošeniju k samomu sebě, k buduščim učenikam i professii. Rol i mesto psichogigieny ne stoit odnako preuveličivat.
In Czech
V uvedeném článku je provedena analýza profesní přípravy učitelů na Pedagogické fakultě; zároveň se zkoumá role a místo zavedení předmětu psychohygiena. Studenti chápou předmět jako velmi důležitý zvláště pro důraz na oblast vztahu k sobě, k budoucím žákům a profesi. Role a místo psychohygieny se však nesmí přeceňovat.
In English
In the present article the analysis of the professional training of teachers at the Pedagogical Faculty is made; the article also examines the role and place of introduction of the subject mental hygiene. Students understand the subject as very important especially for the emphasis to the relationship together, to future students and the profession. The role and place of mental hygiene, however, must not be overestimated.
Links
MSM0021622421, plan (intention) |
|