Detailed Information on Publication Record
2011
Přírodovědně nadaní žáci a IBSE
TRNOVÁ, Eva and Josef TRNABasic information
Original name
Přírodovědně nadaní žáci a IBSE
Name in Czech
Přírodovědně nadaní žáci a IBSE
Name (in English)
Science gifted students and IBSE
Authors
TRNOVÁ, Eva (203 Czech Republic, guarantor, belonging to the institution) and Josef TRNA (203 Czech Republic, belonging to the institution)
Edition
1. vyd. Brno, Nadaní žáci ve škole, p. 127-138, 12 pp. 2011
Publisher
Masarykova univerzita Brno
Other information
Language
Czech
Type of outcome
Stať ve sborníku
Field of Study
50300 5.3 Education
Country of publisher
Czech Republic
Confidentiality degree
není předmětem státního či obchodního tajemství
Publication form
printed version "print"
RIV identification code
RIV/00216224:14410/11:00055878
Organization unit
Faculty of Education
ISBN
978-80-210-5760-9
Keywords (in Czech)
přírodovědně nadaní žáci; IBSE; projekt PROFILES
Keywords in English
science gifted students; IBSE; project PROFILES
Tags
Reviewed
Změněno: 27/2/2017 08:59, doc. RNDr. Eva Trnová, PhD.
V originále
Mezi důležité faktory ovlivňující rozvoj kognitivně nadaného žáka patří zájem a další motivy. Proto je třeba hledat inovativní výukové metody, které povedou ke zvýšení zájmu o přírodní vědy a tedy i motivace žáků pro jejich studium. Jednou z těchto metod je badatelsky orientované přírodovědné vzdělávání (IBSE), jež má silný motivační efekt jak na žáky, tak na učitele. Studie přináší výzkumné výsledky IBSE v podobě výukových metod. Použitou výzkumnou metodou je konstrukční výzkum.
In English
Interest and additional motives are very important factors which influence the development of cognitively gifted student. Is necessary to change the teaching methods and increase students' motivation. Suitable educational method is Inquiry-Based Science Education (IBSE), which can increase students' interest and stimulate teacher's motivation. Study presents research results of IBSE in the form of teaching methods. Main used research method is design-based research.
Links
MSM0021622443, plan (intention) |
|