D 2011

Názory přírodovědně nadaných žáků na výuku fyziky

ŠKRABÁNKOVÁ, Jana and Josef TRNA

Basic information

Original name

Názory přírodovědně nadaných žáků na výuku fyziky

Name in Czech

Názory přírodovědně nadaných žáků na výuku fyziky

Name (in English)

Opinions of students gifted for natural sciences to teaching physics

Authors

ŠKRABÁNKOVÁ, Jana (203 Czech Republic, guarantor) and Josef TRNA (203 Czech Republic, belonging to the institution)

Edition

1. vyd. Brno, Nadaní žáci ve škole, p. 101-118, 18 pp. 2011

Publisher

Masarykova univerzita Brno

Other information

Language

Czech

Type of outcome

Stať ve sborníku

Field of Study

50300 5.3 Education

Country of publisher

Czech Republic

Confidentiality degree

není předmětem státního či obchodního tajemství

Publication form

printed version "print"

RIV identification code

RIV/00216224:14410/11:00059393

Organization unit

Faculty of Education

ISBN

978-80-210-5760-9

Keywords (in Czech)

přírodovědně nadaní žáci; IBSE; projekt PROFILES

Keywords in English

gifted students; development of students gifted for science; physics teacher; teaching physics

Tags

Reviewed
Změněno: 23/12/2013 20:30, doc. RNDr. Josef Trna, CSc.

Abstract

V originále

V příspěvku hledáme odpovědi na otázky: Umíme učit nadané žáky? Jak můžeme pomoci nadaným žákům? Jak můžeme pomoci učitelům nadaných žáků? Jak je máme učit fyziku? Nadaní i nenadaní žáci předpokládají, že jsou jejich učitelé dostatečně profesně vybaveni k tomu, aby mohli zodpovědně a efektivně vyučovat. Příspěvek je zaměřen zejména na výzkum názorů nadaných žáků na výuku fyziky a kvalitu učitelů. Použitou výzkumnou metodou je konstrukční výzkum. Hlavními výstupy výzkumy jsou výukové metody nadaných žáků.

In English

In our contribution we are looking for answers on questions: Can we teach gifted students? How can we help the gifted students in learning? How can we help the teachers of gifted students? How can we teach them physics? Gifted and ungifted students assume that teachers are adequately professionally equipped to teach responsibly and effectively. Our contribution is focussed on research of gifted students'opinions on teaching physics and their teachers. Used research method is design-based method. Main research outcomes are educational methods how to teach gifted students.

Links

MSM0021622443, plan (intention)
Name: Speciální potřeby žáků v kontextu Rámcového vzdělávacího programu pro základní vzdělávání
Investor: Ministry of Education, Youth and Sports of the CR, Special Needs of Pupils in Context with Framework Educational Programme for Primary Education