Detailed Information on Publication Record
2011
Názory přírodovědně nadaných žáků na výuku fyziky
ŠKRABÁNKOVÁ, Jana and Josef TRNABasic information
Original name
Názory přírodovědně nadaných žáků na výuku fyziky
Name in Czech
Názory přírodovědně nadaných žáků na výuku fyziky
Name (in English)
Opinions of students gifted for natural sciences to teaching physics
Authors
ŠKRABÁNKOVÁ, Jana (203 Czech Republic, guarantor) and Josef TRNA (203 Czech Republic, belonging to the institution)
Edition
1. vyd. Brno, Nadaní žáci ve škole, p. 101-118, 18 pp. 2011
Publisher
Masarykova univerzita Brno
Other information
Language
Czech
Type of outcome
Stať ve sborníku
Field of Study
50300 5.3 Education
Country of publisher
Czech Republic
Confidentiality degree
není předmětem státního či obchodního tajemství
Publication form
printed version "print"
RIV identification code
RIV/00216224:14410/11:00059393
Organization unit
Faculty of Education
ISBN
978-80-210-5760-9
Keywords (in Czech)
přírodovědně nadaní žáci; IBSE; projekt PROFILES
Keywords in English
gifted students; development of students gifted for science; physics teacher; teaching physics
Tags
Reviewed
Změněno: 23/12/2013 20:30, doc. RNDr. Josef Trna, CSc.
V originále
V příspěvku hledáme odpovědi na otázky: Umíme učit nadané žáky? Jak můžeme pomoci nadaným žákům? Jak můžeme pomoci učitelům nadaných žáků? Jak je máme učit fyziku? Nadaní i nenadaní žáci předpokládají, že jsou jejich učitelé dostatečně profesně vybaveni k tomu, aby mohli zodpovědně a efektivně vyučovat. Příspěvek je zaměřen zejména na výzkum názorů nadaných žáků na výuku fyziky a kvalitu učitelů. Použitou výzkumnou metodou je konstrukční výzkum. Hlavními výstupy výzkumy jsou výukové metody nadaných žáků.
In English
In our contribution we are looking for answers on questions: Can we teach gifted students? How can we help the gifted students in learning? How can we help the teachers of gifted students? How can we teach them physics? Gifted and ungifted students assume that teachers are adequately professionally equipped to teach responsibly and effectively. Our contribution is focussed on research of gifted students'opinions on teaching physics and their teachers. Used research method is design-based method. Main research outcomes are educational methods how to teach gifted students.
Links
MSM0021622443, plan (intention) |
|