ŠKRABÁNKOVÁ, Jana and Josef TRNA. Názory přírodovědně nadaných žáků na výuku fyziky (Opinions of students gifted for natural sciences to teaching physics). In Janda, M., Šťáva, J. Nadaní žáci ve škole. 1st ed. Brno: Masarykova univerzita Brno, 2011, p. 101-118. ISBN 978-80-210-5760-9.
Other formats:   BibTeX LaTeX RIS
Basic information
Original name Názory přírodovědně nadaných žáků na výuku fyziky
Name in Czech Názory přírodovědně nadaných žáků na výuku fyziky
Name (in English) Opinions of students gifted for natural sciences to teaching physics
Authors ŠKRABÁNKOVÁ, Jana (203 Czech Republic, guarantor) and Josef TRNA (203 Czech Republic, belonging to the institution).
Edition 1. vyd. Brno, Nadaní žáci ve škole, p. 101-118, 18 pp. 2011.
Publisher Masarykova univerzita Brno
Other information
Original language Czech
Type of outcome Proceedings paper
Field of Study 50300 5.3 Education
Country of publisher Czech Republic
Confidentiality degree is not subject to a state or trade secret
Publication form printed version "print"
RIV identification code RIV/00216224:14410/11:00059393
Organization unit Faculty of Education
ISBN 978-80-210-5760-9
Keywords (in Czech) přírodovědně nadaní žáci; IBSE; projekt PROFILES
Keywords in English gifted students; development of students gifted for science; physics teacher; teaching physics
Tags Reviewed
Changed by Changed by: doc. RNDr. Josef Trna, CSc., učo 2027. Changed: 23/12/2013 20:30.
Abstract
V příspěvku hledáme odpovědi na otázky: Umíme učit nadané žáky? Jak můžeme pomoci nadaným žákům? Jak můžeme pomoci učitelům nadaných žáků? Jak je máme učit fyziku? Nadaní i nenadaní žáci předpokládají, že jsou jejich učitelé dostatečně profesně vybaveni k tomu, aby mohli zodpovědně a efektivně vyučovat. Příspěvek je zaměřen zejména na výzkum názorů nadaných žáků na výuku fyziky a kvalitu učitelů. Použitou výzkumnou metodou je konstrukční výzkum. Hlavními výstupy výzkumy jsou výukové metody nadaných žáků.
Abstract (in English)
In our contribution we are looking for answers on questions: Can we teach gifted students? How can we help the gifted students in learning? How can we help the teachers of gifted students? How can we teach them physics? Gifted and ungifted students assume that teachers are adequately professionally equipped to teach responsibly and effectively. Our contribution is focussed on research of gifted students'opinions on teaching physics and their teachers. Used research method is design-based method. Main research outcomes are educational methods how to teach gifted students.
Links
MSM0021622443, plan (intention)Name: Speciální potřeby žáků v kontextu Rámcového vzdělávacího programu pro základní vzdělávání
Investor: Ministry of Education, Youth and Sports of the CR, Special Needs of Pupils in Context with Framework Educational Programme for Primary Education
PrintDisplayed: 20/8/2024 23:30