Detailed Information on Publication Record
2011
Vedení procesů organizačního učení ve škole: případové studie
POL, Milan, Lenka HLOUŠKOVÁ, Martin SEDLÁČEK, Bohumíra LAZAROVÁ, Petr NOVOTNÝ et. al.Basic information
Original name
Vedení procesů organizačního učení ve škole: případové studie
Name in Czech
Vedení procesů organizačního učení ve škole: případové studie
Name (in English)
Leading processes of organisational learning at schools: case studies
Authors
POL, Milan (203 Czech Republic, guarantor, belonging to the institution), Lenka HLOUŠKOVÁ (203 Czech Republic, belonging to the institution), Martin SEDLÁČEK (203 Czech Republic, belonging to the institution), Bohumíra LAZAROVÁ (203 Czech Republic, belonging to the institution) and Petr NOVOTNÝ (203 Czech Republic, belonging to the institution)
Edition
1. vyd. Brno, Smíšený design v pedagogickém výzkumu: sborník příspěvků z 19. výroční konference České asociace pedagogického výzkumu. p. 109-117, 9 pp. 2011
Publisher
Masarykova univerzita
Other information
Language
Czech
Type of outcome
Stať ve sborníku
Field of Study
50300 5.3 Education
Country of publisher
Czech Republic
Confidentiality degree
není předmětem státního či obchodního tajemství
Publication form
printed version "print"
References:
RIV identification code
RIV/00216224:14210/11:00050545
Organization unit
Faculty of Arts
ISBN
978-80-210-5774-6
DOI
10.5817/PdF.P210-CAPV-2012-49
Keywords in English
school;organisational learning;school leadership
Tags
Tags
Reviewed
Změněno: 25/1/2013 18:11, prof. PhDr. Milan Pol, CSc.
V originále
V příspěvku představujeme dílčí výsledky další fáze výzkumného projektu Procesy organizačního učení ve škole a jejich vedení. Ve druhé fázi řešení projektu byl zahájen empirický výzkum v základních školách, jehož cílem je poznat organizační učení ve škole a získat elementární přehled o stimulech a bariérách organizačního učení. Výzkumným designem kvalitativně orientované druhé fáze byla zvolena případová studie. V tomto příspěvku budou detailněji pojednány výsledky prvních dvou případových studií.
In English
The text deals with results of the second phase of the research project Processes of organisational learning at schools and their leadership. In this phase the empirical research has been started at basic schools (6–15) witht he aim to identify organisational learning at schools and to get basic overview about stimuli and also possible hindrances of organisational learning. The research design is case study. In this text we inform in a more detail about results of the first two case studies.
Links
GAP407/10/1197, research and development project |
|