D 2011

Vedení procesů organizačního učení ve škole: případové studie

POL, Milan, Lenka HLOUŠKOVÁ, Martin SEDLÁČEK, Bohumíra LAZAROVÁ, Petr NOVOTNÝ et. al.

Basic information

Original name

Vedení procesů organizačního učení ve škole: případové studie

Name in Czech

Vedení procesů organizačního učení ve škole: případové studie

Name (in English)

Leading processes of organisational learning at schools: case studies

Authors

POL, Milan (203 Czech Republic, guarantor, belonging to the institution), Lenka HLOUŠKOVÁ (203 Czech Republic, belonging to the institution), Martin SEDLÁČEK (203 Czech Republic, belonging to the institution), Bohumíra LAZAROVÁ (203 Czech Republic, belonging to the institution) and Petr NOVOTNÝ (203 Czech Republic, belonging to the institution)

Edition

1. vyd. Brno, Smíšený design v pedagogickém výzkumu: sborník příspěvků z 19. výroční konference České asociace pedagogického výzkumu. p. 109-117, 9 pp. 2011

Publisher

Masarykova univerzita

Other information

Language

Czech

Type of outcome

Stať ve sborníku

Field of Study

50300 5.3 Education

Country of publisher

Czech Republic

Confidentiality degree

není předmětem státního či obchodního tajemství

Publication form

printed version "print"

References:

RIV identification code

RIV/00216224:14210/11:00050545

Organization unit

Faculty of Arts

ISBN

978-80-210-5774-6

DOI

10.5817/PdF.P210-CAPV-2012-49

Keywords in English

school;organisational learning;school leadership

Tags

Tags

Reviewed
Změněno: 25/1/2013 18:11, prof. PhDr. Milan Pol, CSc.

Abstract

V originále

V příspěvku představujeme dílčí výsledky další fáze výzkumného projektu Procesy organizačního učení ve škole a jejich vedení. Ve druhé fázi řešení projektu byl zahájen empirický výzkum v základních školách, jehož cílem je poznat organizační učení ve škole a získat elementární přehled o stimulech a bariérách organizačního učení. Výzkumným designem kvalitativně orientované druhé fáze byla zvolena případová studie. V tomto příspěvku budou detailněji pojednány výsledky prvních dvou případových studií.

In English

The text deals with results of the second phase of the research project Processes of organisational learning at schools and their leadership. In this phase the empirical research has been started at basic schools (6–15) witht he aim to identify organisational learning at schools and to get basic overview about stimuli and also possible hindrances of organisational learning. The research design is case study. In this text we inform in a more detail about results of the first two case studies.

Links

GAP407/10/1197, research and development project
Name: Procesy organizačního učení a jejich vedení a řízení ve škole
Investor: Czech Science Foundation, Processes of Organizational Learning and their Leadership and Management in Schools