Detailed Information on Publication Record
2011
Žákovské prekoncepce ve výuce fyziky
MANDÍKOVÁ, Dana and Josef TRNABasic information
Original name
Žákovské prekoncepce ve výuce fyziky
Name in Czech
Žákovské prekoncepce ve výuce fyziky
Name (in English)
Students' preconceptions in physics education
Authors
MANDÍKOVÁ, Dana (203 Czech Republic, guarantor) and Josef TRNA (203 Czech Republic, belonging to the institution)
Edition
1. vyd. Brno, 245 pp. 336, 2011
Publisher
Paido
Other information
Language
Czech
Type of outcome
Odborná kniha
Field of Study
50300 5.3 Education
Country of publisher
Czech Republic
Confidentiality degree
není předmětem státního či obchodního tajemství
RIV identification code
RIV/00216224:14410/11:00055910
Organization unit
Faculty of Education
ISBN
978-80-7315-226-0
Keywords (in Czech)
nadání; miskoncepce; fyzikální vzdělávání; prekoncepce;
Keywords in English
giftedness; misconception; physics education; preconception;
Tags
Reviewed
Změněno: 23/3/2012 09:07, doc. RNDr. Josef Trna, CSc.
V originále
Odborná kniha shrnuje problematiku prekoncepcí ve výzkumu a vývoji fyzikálního vzdělávání. Prekoncepce a zejména miskoncepce, výrazně ovlivňují vuyčování a učení se fyzice. O to více je tento fakt významný v konstruktivistickém vzdělávání, kdy žák sám se podílí na konstruování poznatků. Kniha prezentuje bohaté mnohaleté výzkumné a vývojové výsledky, založené především na design-based research metodologii. Hlavními výzkumnými výstupy jsou principy implementace prekoncepcí a soubor kurikulárních materiálů pro práci s miskoncepcemi ve výuce fyziky. Cílovou skupinou jsou také nadaní studenti.
In English
The book summarizes the area of preconceptions in physics education research and development. Preconceptions, and especially misconceptions, significantly interfere in teaching and learning processes. It is enhanced in constructivist learning where learning students are co-authors of their knowledge. The book presents wide long time research results based on design-based research methodology. Main research outcomes are principles of implementation of preconceptions and the set of concrete curricular materials abou misconceptions in physics education. Target group is also gifted students.
Links
MSM0021622443, plan (intention) |
|