Detailed Information on Publication Record
2010
Božena Němcová jako objekt dějepisného vyučování.
RODRIGUEZOVÁ, VeronikaBasic information
Original name
Božena Němcová jako objekt dějepisného vyučování.
Name in Czech
Božena Němcová jako objekt dějepisného vyučování.
Name (in English)
Božena Němcová as an object of history tuition
Authors
Edition
1. vydání. Ústí nad Labem, Žena jako subjekt a objekt dějepisného vyučování (genderová tematika ve výuce dějepisu), Acta Universitatis Purkynianae, Facultatis Philosophicae. Studia Historica Didactica 3. p. 94-112, 160 pp. 2010
Publisher
Univerzita J.E. Purkyně v Ústí nad Labem
Other information
Language
Czech
Type of outcome
Stať ve sborníku
Field of Study
50300 5.3 Education
Country of publisher
Czech Republic
Confidentiality degree
není předmětem státního či obchodního tajemství
Organization unit
Faculty of Education
ISBN
978-80-7414-367-0
Keywords (in Czech)
konstruktivistické pojetí výuky; tematická kooperativní výuka; výukový program; živý obraz; dějiny žen; regionální historie
Keywords in English
Constructivist concept of education; thematic cooperative instruction; educational programme; still image; women's history; regional history
Tags
Reviewed
Změněno: 11/3/2012 13:16, Mgr. Veronika Rodová, Ph.D.
V originále
Příspěvek přináší popis výukového programu o životě Boženy Němcové. Didaktický celek je postaven na práci s historickými prameny, obrazovým a textovým materiálem, který žáci zkoumají prostřednictvím aktivizačních výukových metod a technik především z oblasti dramatické výchovy. Praxí ověřenou strukturu zasazuje do širších teoretických souvislostí, naznačuje její další vzdělávací potenciál.
In English
The article features a description of an educational programme about the life of writer Božena Němcová. From the didactic point of view, it is based on work with historical sources of information, pictorial and textual material which is investigated by the students by means of activating educational methods and techniques, mainly from the domain of drama education. It puts the structure verified by practice into wider theoretical context implying its further educational potential.