Detailed Information on Publication Record
2011
Psichologičeskaja diagnostika dětej pered načalom obučenija v škole.
DAN, JiříBasic information
Original name
Psichologičeskaja diagnostika dětej pered načalom obučenija v škole.
Name in Czech
Psychologická diagnostika dětí před zahájením školní docházky
Name (in English)
Psychodiagnostics in Pre-school Children.
Authors
DAN, Jiří
Edition
Problemy socialno-psichologičeskoj adaptacii dětej i molodoži v uslovijach modernizacii rossijskogo obrazovanija.Vserossijskaja naučno-praktičeskaja konferencija (g. Belgorod, 19-20 oktjabrja 2011 g.). 2011
Other information
Language
Russian
Type of outcome
Vyžádané přednášky
Field of Study
50100 5.1 Psychology and cognitive sciences
Country of publisher
Russian Federation
Confidentiality degree
není předmětem státního či obchodního tajemství
Organization unit
Faculty of Education
Keywords (in Czech)
psychologická diagnostika; zahájení školní docházky;
Keywords in English
psychological diagnostics; pre-school children;
Tags
International impact
Změněno: 7/3/2012 13:12, doc. PhDr. Jiří Dan, CSc.
In Czech
Zahájení školní docházky je pro dítě i jeho rodinu významnou etapou v jeho životě. Základní předpoklady je možno spojit do 3 základních skupin: 1. Úroveň zralosti poznávacích funkcí, 2. Předpoklady, které mají vztah k práceschopnosti (=schopnosti pracovat), 3. Úroveň zralosti osobnosti.
In English
Starting the school attendance is a significant moment for both the child and its family. The basic requirements can be summed up in the following three groups: 1. The level of cognitive functions, 2. The ability-to-work dispositions, and 3. The personality maturity level Starting the school attendance is a significant moment for both the child and its family. The basic requirements can be summed up in the following three groups: 1. The level of cognitive functions, 2. The ability-to-work dispositions, and 3. The personality maturity level Starting the school attendance is a significant moment for both the child and its family. The basic requirements can be summed up in the following three groups: 1. The level of cognitive functions, 2. The ability-to-work dispositions, and 3. The personality maturity level.