p 2011

Psichologičeskaja diagnostika dětej pered načalom obučenija v škole.

DAN, Jiří

Basic information

Original name

Psichologičeskaja diagnostika dětej pered načalom obučenija v škole.

Name in Czech

Psychologická diagnostika dětí před zahájením školní docházky

Name (in English)

Psychodiagnostics in Pre-school Children.

Authors

DAN, Jiří

Edition

Problemy socialno-psichologičeskoj adaptacii dětej i molodoži v uslovijach modernizacii rossijskogo obrazovanija.Vserossijskaja naučno-praktičeskaja konferencija (g. Belgorod, 19-20 oktjabrja 2011 g.). 2011

Other information

Language

Russian

Type of outcome

Vyžádané přednášky

Field of Study

50100 5.1 Psychology and cognitive sciences

Country of publisher

Russian Federation

Confidentiality degree

není předmětem státního či obchodního tajemství

Organization unit

Faculty of Education

Keywords (in Czech)

psychologická diagnostika; zahájení školní docházky;

Keywords in English

psychological diagnostics; pre-school children;

Tags

International impact
Změněno: 7/3/2012 13:12, doc. PhDr. Jiří Dan, CSc.

Abstract

CZ EN

In Czech

Zahájení školní docházky je pro dítě i jeho rodinu významnou etapou v jeho životě. Základní předpoklady je možno spojit do 3 základních skupin: 1. Úroveň zralosti poznávacích funkcí, 2. Předpoklady, které mají vztah k práceschopnosti (=schopnosti pracovat), 3. Úroveň zralosti osobnosti.

In English

Starting the school attendance is a significant moment for both the child and its family. The basic requirements can be summed up in the following three groups: 1. The level of cognitive functions, 2. The ability-to-work dispositions, and 3. The personality maturity level Starting the school attendance is a significant moment for both the child and its family. The basic requirements can be summed up in the following three groups: 1. The level of cognitive functions, 2. The ability-to-work dispositions, and 3. The personality maturity level Starting the school attendance is a significant moment for both the child and its family. The basic requirements can be summed up in the following three groups: 1. The level of cognitive functions, 2. The ability-to-work dispositions, and 3. The personality maturity level.