PÍŠOVÁ, Michaela, Karolina DUSCHINSKÁ, Jana KARGEROVÁ, Alena LAMPERTOVÁ, Eva LUKAVSKÁ, Monika SZIMETHOVÁ and Anna TOMKOVÁ. Mentoring v učitelství (Mentoring in the teaching profession). první. Praha: Univerzita Karlova v Praze, Pedagogická fakulta, 2011. 204 pp. ISBN 978-80-7290-518-8.
Other formats:   BibTeX LaTeX RIS
Basic information
Original name Mentoring v učitelství
Name (in English) Mentoring in the teaching profession
Authors PÍŠOVÁ, Michaela (203 Czech Republic, guarantor, belonging to the institution), Karolina DUSCHINSKÁ (203 Czech Republic), Jana KARGEROVÁ (203 Czech Republic), Alena LAMPERTOVÁ (703 Slovakia), Eva LUKAVSKÁ (203 Czech Republic), Monika SZIMETHOVÁ (703 Slovakia) and Anna TOMKOVÁ (203 Czech Republic).
Edition první. Praha, 204 pp. 2011.
Publisher Univerzita Karlova v Praze, Pedagogická fakulta
Other information
Original language Czech
Type of outcome Book on a specialized topic
Field of Study 50300 5.3 Education
Country of publisher Czech Republic
Confidentiality degree is not subject to a state or trade secret
Publication form printed version "print"
RIV identification code RIV/00216224:14410/11:00074587
Organization unit Faculty of Education
ISBN 978-80-7290-518-8
Keywords (in Czech) učitelská profese; mentoring jako podpora profesního rozvoje; výzkum mentoringu
Keywords in English teaching profession; mentoring as a support of teacher professional development; research in mentoring
Tags Reviewed
Changed by Changed by: doc. PhDr. Michaela Píšová, M.A., Ph.D., učo 134100. Changed: 11. 3. 2015 22:52.
Abstract
Publikace si klade za cíl konceptualizovat mentoring jako formu podpory profesního rozvoje učitele. Ve druhé části knihy jsou prezentovány tři výzkumné sondy do procesů mentoringu v rámci přípravného vzdělávání učitelů, simulace profesní indukce a dalšího vzdělávání učitelů.
Abstract (in English)
The publication aims to conceptualize mentoring as a form of support of teacher professional development. In the second part of the book three research projects into the mentoring processes within pregraduate teacher education, simulation of professional induction, and in-service teacher education are presented.
PrintDisplayed: 21. 5. 2022 20:10