FUJDA, Milan, Eva KLOCOVÁ a Radek KUNDT. Identity v konfrontaci: Multikulturní výchova pro učitele/učitelky SŠ a ZŠ. 1. vyd. Brno: Masarykova univerzita, 2011, 446 s. Vydání první. ISBN 978-80-210-5558-2.
Další formáty:   BibTeX LaTeX RIS
Základní údaje
Originální název Identity v konfrontaci: Multikulturní výchova pro učitele/učitelky SŠ a ZŠ
Název anglicky Identities in confrontation: Multicultural education for the primary and secondary school teachers
Autoři FUJDA, Milan (203 Česká republika, garant, domácí), Eva KLOCOVÁ (203 Česká republika, domácí) a Radek KUNDT (203 Česká republika, domácí).
Vydání 1. vyd. Brno, 446 s. Vydání první, 2011.
Nakladatel Masarykova univerzita
Další údaje
Originální jazyk čeština
Typ výsledku Učebnice
Obor 50300 5.3 Education
Stát vydavatele Česká republika
Utajení není předmětem státního či obchodního tajemství
WWW Odkaz na publikaci na webu CERME
Kód RIV RIV/00216224:14210/11:00056019
Organizační jednotka Filozofická fakulta
ISBN 978-80-210-5558-2
Klíčová slova česky multikulturní vzdělávání;identity;stereotypy;dějiny;kultura;náboženství;sociální vyloučení;integrace
Klíčová slova anglicky multicultural education;identities;history;culture;religion;social exclusion;integration
Štítky rivok
Příznaky Recenzováno
Změnil Změnil: Mgr. et Mgr. Radek Kundt, Ph.D., učo 42130. Změněno: 20. 11. 2016 20:33.
Anotace
V podobě této knihy se vám dostává do rukou obsáhlý materiál, který zcela uspokojí vaše potřeby v oblasti multikulturní výchovy a nabídne vám řadu podnětů pro práci v rámci výuky dějin, občanské výchovy a základů společenských věd, částečně i zeměpisu nebo výtvarné výchovy. Cílem naší práce na tomto textu nebylo předložit vám jednoznačné a definitivní „pravdy“ o „jiných“ kulturách. V konečném důsledku bychom tím jen vytvářeli další stereotypy. Chtěli jsme spíše podpořit vaše uvažování o relevantních aspektech společenského života, povaze stereotypů a jejich sociálních funkcích a o rozličných důsledcích jejich užívání. Zaměřili jsme se při tom na témata utváření stereotypů, sociálního vyloučení, formování identit a kulturních odlišností a utváření vztahů mezi společenstvími a kulturami. Kdybychom tato témata otevírali jen na abstraktní teoretické úrovni, aniž bychom vám poskytli rozbory konkrétních případů, patrně by to ani vám, ani vašim žákům a žačkám k velkému užitku nebylo. Snažili jsme se proto učinit tři věci současně: zprostředkovat vám informace o stavu vybraných kultur, náboženství a identit v různých obdobích dějin, ukázat vám na těchto informacích praktický význam teoretických sociálněvědných poznatků, a prostřednictvím spojení obojího vám pomoci hledat cestu, jak vést své žáky ke kritickému myšlení o sobě samých, o kulturním a sociálním prostředí, v němž žijeme, a o tom, co se dnes s námi všemi i tímto prostředím děje.
Anotace anglicky
This book offers you a full-range of materials that will fulfil your needs regarding implementation of multicultural education. It gives you a great many inspirational suggestions how to bring the theme into your teaching practises, both in History and Social Studies Basics as well as in Geography or Arts and Crafts. Our intention was not to put forward unambiguous and conclusive “truths” about “other” cultures. By doing so we would only create more stereotypes. What we did instead was rather to help you boost your own reasoning about important aspects of social life, nature and social functions of stereotypes, and about various consequences of their usage. To achieve this we focus on themes such as how stereotypes arise, formation of social exclusion, identities and cultural differences, and how relationships are shaped between societies and cultures. If we had addressed these themes on an abstract theoretical level only without providing you with analyses of concrete cases, you and your students would probably not benefit much. This is why we follow three goals simultaneously: to provide you with information about specific cultures, religions and identities in different historical periods; to show you applicative meaning of this theoretically based social scientific knowledge; and to help you find a way to combine these two in order to lead your students to think critically about themselves as well as about cultural and social environment we live in.
Návaznosti
CZ.1.07/1.3.10/02.0022, interní kód MUNázev: Centrum pro religionistiku a multikulturní edukaci
Investor: Jihomoravský kraj, Centrum pro religionistiku a multikulturní edukaci, 1.3 Další vzdělávání pracovníků škol a školských zařízení
VytisknoutZobrazeno: 28. 9. 2024 17:48