Other formats:
BibTeX
LaTeX
RIS
@book{975115, author = {Fujda, Milan and Klocová, Eva and Kundt, Radek}, address = {Brno}, edition = {1. vyd.}, keywords = {multicultural education;identities;history;culture;religion;social exclusion;integration}, language = {cze}, location = {Brno}, isbn = {978-80-210-5558-2}, publisher = {Masarykova univerzita}, title = {Identity v konfrontaci: Multikulturní výchova pro učitele/učitelky SŠ a ZŠ}, url = {http://www.cerme.cz/images/stories/studijni_materialy/02_Obsah_pro_tisk.pdf}, year = {2011} }
TY - BOOK ID - 975115 AU - Fujda, Milan - Klocová, Eva - Kundt, Radek PY - 2011 TI - Identity v konfrontaci: Multikulturní výchova pro učitele/učitelky SŠ a ZŠ VL - Vydání první PB - Masarykova univerzita CY - Brno SN - 9788021055582 KW - multicultural education;identities;history;culture;religion;social exclusion;integration UR - http://www.cerme.cz/images/stories/studijni_materialy/02_Obsah_pro_tisk.pdf N2 - V podobě této knihy se vám dostává do rukou obsáhlý materiál, který zcela uspokojí vaše potřeby v oblasti multikulturní výchovy a nabídne vám řadu podnětů pro práci v rámci výuky dějin, občanské výchovy a základů společenských věd, částečně i zeměpisu nebo výtvarné výchovy. Cílem naší práce na tomto textu nebylo předložit vám jednoznačné a definitivní „pravdy“ o „jiných“ kulturách. V konečném důsledku bychom tím jen vytvářeli další stereotypy. Chtěli jsme spíše podpořit vaše uvažování o relevantních aspektech společenského života, povaze stereotypů a jejich sociálních funkcích a o rozličných důsledcích jejich užívání. Zaměřili jsme se při tom na témata utváření stereotypů, sociálního vyloučení, formování identit a kulturních odlišností a utváření vztahů mezi společenstvími a kulturami. Kdybychom tato témata otevírali jen na abstraktní teoretické úrovni, aniž bychom vám poskytli rozbory konkrétních případů, patrně by to ani vám, ani vašim žákům a žačkám k velkému užitku nebylo. Snažili jsme se proto učinit tři věci současně: zprostředkovat vám informace o stavu vybraných kultur, náboženství a identit v různých obdobích dějin, ukázat vám na těchto informacích praktický význam teoretických sociálněvědných poznatků, a prostřednictvím spojení obojího vám pomoci hledat cestu, jak vést své žáky ke kritickému myšlení o sobě samých, o kulturním a sociálním prostředí, v němž žijeme, a o tom, co se dnes s námi všemi i tímto prostředím děje. ER -
FUJDA, Milan, Eva KLOCOVÁ and Radek KUNDT. \textit{Identity v konfrontaci: Multikulturní výchova pro učitele/učitelky SŠ a ZŠ (Identities in confrontation: Multicultural education for the primary and secondary school teachers)}. 1. vyd. Brno: Masarykova univerzita, 2011, 446 pp. Vydání první. ISBN~978-80-210-5558-2.
|