ŠTĚDROŇ, Miloš. Elektronika a konkrétní hudba : Marginálie o některých momentech vývoje elektronické a konkrétní hudby v Brně konce 60. a začátku 70. let. In Umění a nová média. Brno: Masarykova univerzita, 2011, s. 56-59. ISBN 978-80-210-5639-8.
Další formáty:   BibTeX LaTeX RIS
Základní údaje
Originální název Elektronika a konkrétní hudba : Marginálie o některých momentech vývoje elektronické a konkrétní hudby v Brně konce 60. a začátku 70. let
Název anglicky Electronics and concrete Music: Marginalia about some moments of electronic and concrete music development in Brno from the end of the 60s to the beginning of the 70s.
Autoři ŠTĚDROŇ, Miloš (203 Česká republika, garant, domácí).
Vydání Brno, Umění a nová média, od s. 56-59, 4 s. 2011.
Nakladatel Masarykova univerzita
Další údaje
Originální jazyk čeština
Typ výsledku Kapitola resp. kapitoly v odborné knize
Obor Umění, architektura, kulturní dědictví
Stát vydavatele Česká republika
Utajení není předmětem státního či obchodního tajemství
Kód RIV RIV/00216224:14210/11:00056038
Organizační jednotka Filozofická fakulta
ISBN 978-80-210-5639-8
Klíčová slova anglicky electronic music; Brno
Štítky rivok
Změnil Změnil: doc. PhDr. Martin Flašar, Ph.D., učo 40864. Změněno: 14. 3. 2012 11:22.
Anotace
Elektroakusickou hudbu dnes již ze značné čási považujeme za něco jako slepé rameno hudebního vývoje odvíjejícího se v rozmezí tzv. Nové hudby 50.–80. let 20. stoleí. Tato krátká studie s přídechem osobního podílu se vztahuje k jistým historickým aspektům existence tzv. elektronického studia, které existovalo téměř 10 let při brněnském rozhlasu, ovšem nikdy nedosáhlo oficiálního statutárního uznání. Přitom pod jeho hlavičkou vznikl snad největší počet nahrávek a snímků na půdě tehdejšího Československa.
Anotace anglicky
Electroacousic music can be in most cases considered a dead end of musical development in the context of so-called New Music in 1950s–1980s. This brief study with a touch of personal contribuion relates to certain historical aspects of the history of electronic and concrete music in Brno in 1960s and 1970s. It should be noted that the electronic studio existed at the Brno branch of the Czechoslovak Radio for almost 10 years, but it never reached the official statutory recogniion. However, it was at this studio where perhaps the greatest number of recordings of the former Czechoslovakia was produced.
Návaznosti
LC544, projekt VaVNázev: Výzkum funkcí techniky při vzniku a provozování múzického díla
Investor: Ministerstvo školství, mládeže a tělovýchovy ČR, Výzkum funkcí techniky při vzniku a provozování múzického díla
VytisknoutZobrazeno: 25. 4. 2024 13:53