JANDA, Miroslav, Jan ŠŤÁVA and Gabriela VĚCHTOVÁ. Připravenost učitelů na práci s nadanými žáky (The readiness of teachers to work with talented pupils). In Škrabánková, J., Kovářová, R. Učíme nadané žáky. První vydání. Repronis Ostrava: Pedagogická fakulta Ostravské univerzity v Ostravě, 2012, p. 126-139. ISBN 978-80-7464-104-6.
Other formats:   BibTeX LaTeX RIS
Basic information
Original name Připravenost učitelů na práci s nadanými žáky
Name in Czech Připravenost učitelů na práci s nadanými žáky
Name (in English) The readiness of teachers to work with talented pupils
Authors JANDA, Miroslav (203 Czech Republic, belonging to the institution), Jan ŠŤÁVA (203 Czech Republic, guarantor, belonging to the institution) and Gabriela VĚCHTOVÁ (203 Czech Republic, belonging to the institution).
Edition První vydání. Repronis Ostrava, Učíme nadané žáky, p. 126-139, 14 pp. 2012.
Publisher Pedagogická fakulta Ostravské univerzity v Ostravě
Other information
Original language Czech
Type of outcome Proceedings paper
Field of Study 50300 5.3 Education
Country of publisher Czech Republic
Confidentiality degree is not subject to a state or trade secret
Publication form storage medium (CD, DVD, flash disk)
RIV identification code RIV/00216224:14410/12:00059470
Organization unit Faculty of Education
ISBN 978-80-7464-104-6
Keywords (in Czech) Nadaný žák; úspěšnost; kreativita; schopnosti; poruchy chování; učitel; motivace.
Keywords in English Talented pupil; success; creativity; skill; behavioral disorders; teacher; motivation.
Tags Reviewed
Changed by Changed by: Dana Nesnídalová, učo 831. Changed: 12/4/2013 14:30.
Abstract
Jestliže vyhláška MŠMT ČR č. 73/2005 Sb. o vzdělávání dětí, žáků a studentů se speciálními vzdělávacími potřebami a dětí, žáků a studentů mimořádně nadaných jim dává právo na diferencovaně odpovídající kvalitu vzdělávání, je potřebné zároveň vnímat stupeň odborné připravenosti pro realizaci potřeb, které by vedly k adekvátnímu rozvoji individuálních vloh každého jedince.
Abstract (in English)
If the Government regulation No. 73/2005 Coll. about education of children, pupils and students with special educational needs and children, pupils and students extremely talented give them the right to appropriate quality of education differentially, it is also necessary to perceive the degree of professional readiness for the implementation of needs, that would help to appropriate development of individual. If the Government regulation No. 73/2005 Coll. about education of children, pupils and students with special educational needs and children, pupils and students extremely talented give them the right to appropriate quality of education differentially, it is also necessary to perceive the degree of professional readiness for the implementation of needs, that would help to appropriate development of individual.
Links
MSM0021622443, plan (intention)Name: Speciální potřeby žáků v kontextu Rámcového vzdělávacího programu pro základní vzdělávání
Investor: Ministry of Education, Youth and Sports of the CR, Special Needs of Pupils in Context with Framework Educational Programme for Primary Education
PrintDisplayed: 15/10/2024 23:41