Princip smyčky v hudbě: od média k software
FLAŠAR, Martin. Princip smyčky v hudbě: od média k software (The principle of the loop in music: from software to media). In Vystoupení na sympoziu Software/softwarová studia v rámci Týdne vědy FF MU, Brno. 2011. |
Other formats:
BibTeX
LaTeX
RIS
|
Basic information | |
---|---|
Original name | Princip smyčky v hudbě: od média k software |
Name (in English) | The principle of the loop in music: from software to media |
Authors | FLAŠAR, Martin. |
Edition | Vystoupení na sympoziu Software/softwarová studia v rámci Týdne vědy FF MU, Brno, 2011. |
Other information | |
---|---|
Original language | Czech |
Type of outcome | Presentations at conferences |
Field of Study | Art, architecture, cultural heritage |
Country of publisher | Czech Republic |
Confidentiality degree | is not subject to a state or trade secret |
Organization unit | Faculty of Arts |
Keywords in English | loop; music; software |
Changed by | Changed by: doc. PhDr. Martin Flašar, Ph.D., učo 40864. Changed: 15/3/2012 15:34. |
Abstract |
---|
Opakování, jako princip uspořádání materiálu, je protikladem neustálé změny. Stává se momentem stability v neustále se proměňujícím toku hudby. Princip smyčky je velmi starý a souvisí s chápáním plynutí času obecně. Ve 20. století pronikají do strukturování hudby technologie, které pracují jak s lineárním, tak s cyklickým pojetím zvuku. Způsoby zpracování zvuku typické pro záznamová média byly posléze remediovány softwarovými nástroji v prostředí nových médií. Zaměříme se nejen na specifika výsledné situace, ale také na proces vývoje mentálního konstruktu smyčky. |
Abstract (in English) |
---|
Repetition, as a principle of organization of material, is the opposite of constant change. It becomes a moment of stability in a constantly changing stream of music. The principle of the loop is very old and is related to understanding the passage of time in general. In the 20th century technology penetrates the structuring of music that works with both linear and cyclic conception of sound. Methods of audio processing typical for recording media were then remediated with software tools in the new media environment. We will focus not only on the specifics of the resulting situation, but also on the process of developing of loops as a mental construct. |
Links | |
---|---|
LC544, research and development project | Name: Výzkum funkcí techniky při vzniku a provozování múzického díla |
Investor: Ministry of Education, Youth and Sports of the CR |
PrintDisplayed: 9/7/2024 04:22