a 2011

Secretive Agitation. Sounds, Words and Silence as Means of Persuasion in Czechoslovak Advertising Film of the 1950s

ČESÁLKOVÁ, Lucie

Basic information

Original name

Secretive Agitation. Sounds, Words and Silence as Means of Persuasion in Czechoslovak Advertising Film of the 1950s

Name in Czech

Tajnústkářská agitace. Zvuky, slova a ticho jako přesvědčovací prostředky českého reklamního filmu 50. let

Authors

ČESÁLKOVÁ, Lucie (203 Czech Republic, guarantor, belonging to the institution)

Edition

NECS Conference (London), 2011

Other information

Language

English

Type of outcome

Konferenční abstrakt

Field of Study

Literature, mass media, audio-visual activities

Country of publisher

United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland

Confidentiality degree

není předmětem státního či obchodního tajemství

RIV identification code

RIV/00216224:14210/11:00050586

Organization unit

Faculty of Arts

Keywords (in Czech)

reklamní film; zakázkový film

Keywords in English

advertising film; sponsored film

Tags

rivok
Změněno: 11/4/2012 08:54, Mgr. Petra Georgala

Abstract

ORIG CZ

V originále

Conference paper of Czechoslovak advertising film production of the 1950s with an emphasis on the role of film as a part of complex intermedia campaign.

In Czech

Konferenční příspěvek zabývající se československým reklamním filmem v 50. letech 20. století s důrazem na roli filmu v rámci komplexní mediální kampaně.

Links

GPP409/10/P156, research and development project
Name: Vznik Krátkého filmu 1945?1950
Investor: Czech Science Foundation, The Establishment of Krátký Film 1945-1950
Displayed: 29/10/2024 00:29