VOJTOVÁ, Věra. Dilemata podpory a intervence žáků s poruchami chování v období před uložením ústavní výchovy (Questions of Support and Intervention of Pupils with Behaviour Difficulties in the period Preciding Institutional Care). Online. In Vzdělávání žáků se vzdělávacími potřebami V. Brno: Paido, 2011. p. 81 - 98, 17 pp. ISBN 978-80-210-5709-8. [citováno 2024-04-24]
Other formats:   BibTeX LaTeX RIS
Basic information
Original name Dilemata podpory a intervence žáků s poruchami chování v období před uložením ústavní výchovy
Name (in English) Questions of Support and Intervention of Pupils with Behaviour Difficulties in the period Preciding Institutional Care
Authors VOJTOVÁ, Věra (203 Czech Republic, guarantor, belonging to the institution)
Edition Brno, Vzdělávání žáků se vzdělávacími potřebami V. p. 81 - 98, 17 pp. 2011.
Publisher Paido
Other information
Original language Czech
Type of outcome Chapter(s) of a specialized book
Field of Study 50300 5.3 Education
Country of publisher Czech Republic
Confidentiality degree is not subject to a state or trade secret
RIV identification code RIV/00216224:14410/11:00056094
Organization unit Faculty of Education
ISBN 978-80-210-5709-8
Keywords in English Behavior disorder; inclusive education; pupil; child; support; intervention; residential institution; socialization; research.
Tags Reviewed
Changed by Changed by: doc. PhDr. Věra Vojtová, Ph.D., učo 17410. Changed: 16/3/2012 10:37.
Abstract
V kapitole prezentujeme výzkum podpory a včasné intervence žáků s poruchami chování před jejich vyloučením (segregací) do institucí ústavní a ochranné výchovy.
Abstract (in English)
In this chapter we are introducing the outcomes of research concerning support and early intervention for children with behavior disorder before their placement into the residential institution.
Links
MSM0021622443, plan (intention)Name: Speciální potřeby žáků v kontextu Rámcového vzdělávacího programu pro základní vzdělávání
Investor: Ministry of Education, Youth and Sports of the CR, Special Needs of Pupils in Context with Framework Educational Programme for Primary Education
PrintDisplayed: 24/4/2024 07:39