2011
Experience as an Essential Aspect of Learning and Teaching in Virtual Worlds
BOUDA, TomášZákladní údaje
Originální název
Experience as an Essential Aspect of Learning and Teaching in Virtual Worlds
Autoři
BOUDA, Tomáš (203 Česká republika, garant, domácí)
Vydání
Spojené království, Experiential Learning in Virtual Worlds, od s. nestránkováno, 12 s. 2011
Nakladatel
Inter-Disciplinary Press
Další údaje
Jazyk
angličtina
Typ výsledku
Stať ve sborníku
Obor
10000 1. Natural Sciences
Stát vydavatele
Velká Británie a Severní Irsko
Utajení
není předmětem státního či obchodního tajemství
Odkazy
Kód RIV
RIV/00216224:14210/11:00056124
Organizační jednotka
Filozofická fakulta
ISBN
978-1-84888-075-7
Klíčová slova anglicky
3D learning experience;3D virtual learning environment;education;Multi-user virtual environment;learning;Second Life;Social- and cognitive-connectedness schemata;teaching;VIAKISK;virtual environment
Štítky
Příznaky
Recenzováno
Změněno: 16. 3. 2012 14:17, Mgr. Tomáš Bouda, Ph.D.
Anotace
V originále
The paper presents main issues, which are necessary to deal with during implementation educational activities within a Multi-user virtual environment (MUVE). First thing, which is mentioned, is the core essence of new paradigm of teaching and learning, which is the Theory of constructivism and the Social- and cognitive-connectedness schemata (SCCS) proposed by Sontag. Secondly, the author discusses essential aspects of MUVE, which enhance communication and collaboration activities within such environment and bring positive aspects in to education activities. Next, paper provides an overview of the instructional design of 3D learning experience (3DLE) by Kapp and O`Driscol. Finally, author introduces the project VIAKISK (Virtual academic campus of library and information studies) within Second Life.