D 2011

Experience as an Essential Aspect of Learning and Teaching in Virtual Worlds

BOUDA, Tomáš

Základní údaje

Originální název

Experience as an Essential Aspect of Learning and Teaching in Virtual Worlds

Autoři

BOUDA, Tomáš (203 Česká republika, garant, domácí)

Vydání

Spojené království, Experiential Learning in Virtual Worlds, od s. nestránkováno, 12 s. 2011

Nakladatel

Inter-Disciplinary Press

Další údaje

Jazyk

angličtina

Typ výsledku

Stať ve sborníku

Obor

10000 1. Natural Sciences

Stát vydavatele

Velká Británie a Severní Irsko

Utajení

není předmětem státního či obchodního tajemství

Odkazy

Kód RIV

RIV/00216224:14210/11:00056124

Organizační jednotka

Filozofická fakulta

ISBN

978-1-84888-075-7

Klíčová slova anglicky

3D learning experience;3D virtual learning environment;education;Multi-user virtual environment;learning;Second Life;Social- and cognitive-connectedness schemata;teaching;VIAKISK;virtual environment

Štítky

Příznaky

Recenzováno
Změněno: 16. 3. 2012 14:17, Mgr. Tomáš Bouda, Ph.D.

Anotace

V originále

The paper presents main issues, which are necessary to deal with during implementation educational activities within a Multi-user virtual environment (MUVE). First thing, which is mentioned, is the core essence of new paradigm of teaching and learning, which is the Theory of constructivism and the Social- and cognitive-connectedness schemata (SCCS) proposed by Sontag. Secondly, the author discusses essential aspects of MUVE, which enhance communication and collaboration activities within such environment and bring positive aspects in to education activities. Next, paper provides an overview of the instructional design of 3D learning experience (3DLE) by Kapp and O`Driscol. Finally, author introduces the project VIAKISK (Virtual academic campus of library and information studies) within Second Life.