CHOVANEC, Jan. Označování aktérů jako součást komunikační strategie anglického bulvárního tisku (The labelling of social actors as a communicative strategy of the English tabloid press). In Komunikační a textové strategie v masmediálním, komerčním a akademickém diskurzu (Ostrava). 2008.
Other formats:   BibTeX LaTeX RIS
Basic information
Original name Označování aktérů jako součást komunikační strategie anglického bulvárního tisku
Name in Czech Označování aktérů jako součást komunikační strategie anglického bulvárního tisku
Authors CHOVANEC, Jan (203 Czech Republic, guarantor, belonging to the institution).
Edition Komunikační a textové strategie v masmediálním, komerčním a akademickém diskurzu (Ostrava), 2008.
Other information
Original language English
Type of outcome Presentations at conferences
Field of Study 60200 6.2 Languages and Literature
Country of publisher Czech Republic
Confidentiality degree is not subject to a state or trade secret
RIV identification code RIV/00216224:14210/08:00050611
Organization unit Faculty of Arts
Keywords (in Czech) kritická analýza diskurzu; jazyk bulvární žurnalistiky; komunikační strategie; rétorika
Keywords in English critical discourse analysis; tabloid style; hysterical style; communication strategy; manipulation; social actors
Tags International impact, Reviewed
Changed by Changed by: prof. Mgr. Jan Chovanec, Ph.D., učo 463. Changed: 11/4/2012 17:18.
Abstract
Příspěvek rozebírá volbu prostředků pro sociální kategorizaci jednotlivců jako jednu z forem komunikačních strategií užívaných v britském bulvárním tisku. Pozornost je věnována polarizaci veřejně prezentovaných názorů, ke které došlo ještě před zahájením vojenských operací v únoru 2003, a jejich vyčlení do dvou protichůdných skupin skládajících se ze zastánců a odpůrců vojenského řešení konfliktu v Iráku. Tento příspěvek dokumentuje vznik pejorativního označení pro hlavní odpůrce vojenských akcí, analyzuje roli jazykové jinakosti a oživení tohoto označení v pozdějším mediálním diskurzu. Tato zjištění jsou interpretována v kontextu národní stereotypizace.
Abstract (in Czech)
Příspěvek rozebírá volbu prostředků pro sociální kategorizaci jednotlivců jako jednu z forem komunikačních strategií užívaných v britském bulvárním tisku. Pozornost je věnována polarizaci veřejně prezentovaných názorů, ke které došlo ještě před zahájením vojenských operací v únoru 2003, a jejich vyčlení do dvou protichůdných skupin skládajících se ze zastánců a odpůrců vojenského řešení konfliktu v Iráku. Tento příspěvek dokumentuje vznik pejorativního označení pro hlavní odpůrce vojenských akcí, analyzuje roli jazykové jinakosti a oživení tohoto označení v pozdějším mediálním diskurzu. Tato zjištění jsou interpretována v kontextu národní stereotypizace.
Links
GA405/07/0652, research and development projectName: Integrace v jazycích - jazyky v integraci
Investor: Czech Science Foundation, Integration in Languages - Languages in integration
PrintDisplayed: 19/6/2024 21:15