RUMÁNEK, Ivan. Hudba v klasickom japonskom divadle nó a jej ázijské korene (Music in the Classical Japanese Theatre and its Asian Roots). Slovenská hudba. Bratislava: Sväz slovenských skladatelov, 2009, vol. 2009, No 1, p. 46-83. ISSN 1335-2458.
Other formats:   BibTeX LaTeX RIS
Basic information
Original name Hudba v klasickom japonskom divadle nó a jej ázijské korene
Name (in English) Music in the Classical Japanese Theatre and its Asian Roots
Authors RUMÁNEK, Ivan (703 Slovakia, guarantor, belonging to the institution).
Edition Slovenská hudba, Bratislava, Sväz slovenských skladatelov, 2009, 1335-2458.
Other information
Original language Japanese
Type of outcome Article in a journal
Field of Study 60200 6.2 Languages and Literature
Country of publisher Czech Republic
Confidentiality degree is not subject to a state or trade secret
RIV identification code RIV/00216224:14210/09:00056251
Organization unit Faculty of Arts
Keywords (in Czech) jowagin; cujogin; pentatonika; heptatonika; časomíra; daktyl; Homér;
Keywords in English yowagin; tsuyogin; pentatonic scale; quantitative metre; dactyl; Homer
Tags Reviewed
Changed by Changed by: Mgr. Ivan Rumánek, PhD. et PhD, učo 166223. Changed: 15/12/2016 09:00.
Abstract
Hudba v nó je súčasťou ázijskej tradície, ktorá sa dostávala v staroveku do Japonska; čínska pentatonika sa kombinuje s časomerným recitovaním, v ktorom daktylická štruktúra pripomína Homérove eposy.
Abstract (in Czech)
Hudba v nó je součástí asijské tradice, jež se dostávala v starověku do Japonska; čínská pentatonika se kombinuje s časoměrným recitováním, v němž daktylická struktura připomíná Homérovy eposy.
Abstract (in English)
Hudba v klasickom japonskom divadle nó a jej ázijské korene. Slovenská hudba č. 1, 2009, s. 46 - 83. The music in Noh is a part of the Asian tradition which arrived in Japan in the antiquity and combines the Chinese pentatonic scales with a quantitative recitation the dactylic structure of which strongly ressembles that of Homeric epics.
PrintDisplayed: 12/6/2024 06:16