KUNC, Josef, Bohumil FRANTÁL, Zdeněk SZCZYRBA, Petr TONEV and Václav TOUŠEK. Shopping Centres and Shopping Behaviour: Selected Relations and Socio-Geographical Implications (The Vaňkovka Gallery Brno, Czech Republic Example). Acta Universitatis Palackianae Olomucensis, Facultas Rerum Naturalium, Geographica. Olomouc: Palacký University Olomouc, 2011, vol. 42, No 1, p. 5-17. ISSN 1212-2157.
Other formats:   BibTeX LaTeX RIS
Basic information
Original name Shopping Centres and Shopping Behaviour: Selected Relations and Socio-Geographical Implications (The Vaňkovka Gallery Brno, Czech Republic Example).
Authors KUNC, Josef (203 Czech Republic, guarantor, belonging to the institution), Bohumil FRANTÁL (203 Czech Republic, belonging to the institution), Zdeněk SZCZYRBA (203 Czech Republic, belonging to the institution), Petr TONEV (203 Czech Republic, belonging to the institution) and Václav TOUŠEK (203 Czech Republic).
Edition Acta Universitatis Palackianae Olomucensis, Facultas Rerum Naturalium, Geographica, Olomouc, Palacký University Olomouc, 2011, 1212-2157.
Other information
Original language English
Type of outcome Article in a journal
Field of Study Earth magnetism, geodesy, geography
Country of publisher Czech Republic
Confidentiality degree is not subject to a state or trade secret
RIV identification code RIV/00216224:14560/11:00073347
Organization unit Faculty of Economics and Administration
Keywords (in Czech) model maloobchodní gravitace; nákupní chování; nákupní centra; Galerie Vaňkovka Brno
Keywords in English Retail gravity model; shopping habits; shopping centre; Vaňkovka Gallery Brno
Tags Reviewed
Changed by Changed by: Mgr. Daniela Marcollová, učo 111148. Changed: 10/3/2015 11:22.
Abstract
The aim of this paper is to analyse, discuss and generalise the selected aspects of the retail gravity model and shopping habits of visitors to one of the most popular shopping centres in the Czech Republic, the Vaňkovka Gallery Brno. The data are obtained by means of a questionnaire survey among the centre’s visitors. Contrary to other suburban shopping centres, the size and location of the Vaňkovka Gallery with respect to the city centre and its closest competitors represent a suitable environment for researching shopping behaviour of the population in a polycentric city system.
Abstract (in Czech)
Cílem příspěvku je na základě dotazníkového šetření mezi návštěvníky analyzovat, diskutovat a zobecnit vybrané aspekty nákupního spádu a nákupních zvyklostí návštěvníků jednoho z nejznámějších nákupních center v České republice, Galerie Vaňkovka Brno. To svou velikostí i polohou vůči městskému centru a nejbližším obchodním konkurentům vytváří na rozdíl od ostatních okrajových nákupních center vhodné podmínky pro výzkum nákupního chování populace v systému polycentrického města.
Links
IAA301670901, research and development projectName: Časoprostorová organizace denních urbánních systémů: analýza a hodnocení vybraných procesů
Investor: Academy of Sciences of the Czech Republic, Spatio-temporal organization of daily urban systems: analysis and assessment of selected regions
PrintDisplayed: 1/5/2024 19:06