STRÁNSKÁ, Zdenka. Úroveň tvořivosti a preference stylů učení u gymnaziálních studentů. In Osobnosť v kontexte kognícií, emocionality a motivácií III. Medzinárodná konferencia, 23.-24. 11. 2011, Univerzita Komenského, Bratislava. Kniha abstraktov, Vyd. Katedra psychológie, FiF UK v Bratislave, 2011, s. 65. 2011. ISBN 978-80-8127-034-5.
Další formáty:   BibTeX LaTeX RIS
Základní údaje
Originální název Úroveň tvořivosti a preference stylů učení u gymnaziálních studentů
Název česky Úroveň tvořivosti a preference stylů učení u gymnaziálních studentů
Název anglicky The level of creativity and learning styles preferences of high school students
Autoři STRÁNSKÁ, Zdenka (203 Česká republika, garant, domácí).
Vydání Osobnosť v kontexte kognícií, emocionality a motivácií III. Medzinárodná konferencia, 23.-24. 11. 2011, Univerzita Komenského, Bratislava. Kniha abstraktov, Vyd. Katedra psychológie, FiF UK v Bratislave, 2011, s. 65. 2011.
Další údaje
Originální jazyk čeština
Typ výsledku Konferenční abstrakt
Obor 50100 5.1 Psychology and cognitive sciences
Stát vydavatele Slovensko
Utajení není předmětem státního či obchodního tajemství
Kód RIV RIV/00216224:14210/11:00056416
Organizační jednotka Filozofická fakulta
ISBN 978-80-8127-034-5
Klíčová slova česky tvořivost; figurální tvořivost; styl učení
Klíčová slova anglicky creativity; figural creativity; learning style
Štítky rivok
Změnil Změnila: PhDr. Zdenka Stránská, Ph.D., učo 1130. Změněno: 20. 3. 2012 17:34.
Anotace
Příspěvek pojednává o výzkumném šetření zaměřeném na zjištění úrovně tvořivosti a preference učebních stylů u studentů gymnázia. Výzkumný soubor tvořilo 86 studentů druhých a třetích ročníků čtyřletého gymnázia (ve věku od 15 do 18 let). Ve výzkumu byly použity dvě metody: Torranceho test tvořivého myšlení – figurální verze B a Dotazník stylu učení (LSI – Learning Style Inventory) autorů R. Dunnové, K. Dunna a G. E. Price. Hlavním cílem bylo prozkoumat souvislosti mezi preferencí stylů učení a úrovní tvořivosti. Dále jsme se zaměřili na individuální preference při učení a na úroveň tvořivosti s ohledem na pohlavní rozdíly.
Anotace anglicky
The paper discusses research study aimed at examining the level of creativity and learning style preferences of high school students. The research sample consisted of 86 students in four-year high school (aged 15 to 18 years). The research used two methods: Torrance Test of Creative Thinking – figural versions B and Learning Style Inventory (LSI) – authors Dunn, Dunn and Price. The main objective was to examine the relation between learning styles preferences and level of creativity. Furthermore, we have focused on individual learning preferences and the level of creativity with regard to sex differences.
VytisknoutZobrazeno: 25. 4. 2024 15:37