VINKLER, Marek, Vlastimil HAVRAN a Jiří SOCHOR. Visibility driven BVH build up algorithm for ray tracing. Computers & Graphics. Elsevier, 2012, roč. 36, č. 4, s. 283-296. ISSN 0097-8493. doi:10.1016/j.cag.2012.02.013.
Další formáty:   BibTeX LaTeX RIS
Základní údaje
Originální název Visibility driven BVH build up algorithm for ray tracing
Autoři VINKLER, Marek (203 Česká republika, domácí), Vlastimil HAVRAN (203 Česká republika) a Jiří SOCHOR (203 Česká republika, garant, domácí).
Vydání Computers & Graphics, Elsevier, 2012, 0097-8493.
Další údaje
Originální jazyk angličtina
Typ výsledku Článek v odborném periodiku
Obor 10201 Computer sciences, information science, bioinformatics
Stát vydavatele Česká republika
Utajení není předmětem státního či obchodního tajemství
WWW URL
Impakt faktor Impact factor: 0.794
Kód RIV RIV/00216224:14330/12:00057320
Organizační jednotka Fakulta informatiky
Doi http://dx.doi.org/10.1016/j.cag.2012.02.013
UT WoS 000303695300010
Klíčová slova anglicky Ray tracing; Bounding volume hierarchies; BVH build algorithm; Surface area heuristic
Štítky best2
Příznaky Mezinárodní význam, Recenzováno
Změnil Změnil: RNDr. Pavel Šmerk, Ph.D., učo 3880. Změněno: 23. 4. 2013 12:14.
Anotace
The minimization of traversal cost using surface area heuristic is extensively used to build high quality spatial subdivisions and bounding volume hierarchies for ray tracing. Despite the fair performance of trees built with the cost model, it is known that the underlying assumptions for surface area heuristics are not realistic. In this paper we show how the cost function of the surface area heuristic can be improved on using the assumed visibility of geometric primitives such as triangles. This way the build algorithm utilizes the exact or assumed visibility to construct more efficient BVHs by traversing smaller portion of the hierarchy. We show that by these inexpensive modifications to the cost function we can speed up the ray traversal by approximately 102% on average for path tracing of highly occluded scenes compared to standard surface area heuristics. Moreover, it is also possible to lower the construction time and memory usage by subdividing only those parts of the animated scene through which rays are expected to be traversed.
Návaznosti
GAP202/10/1435, projekt VaVNázev: Analýza a vizualizace proteinových struktur
Investor: Grantová agentura ČR, Analýza a vizualizace proteinových struktur
VytisknoutZobrazeno: 16. 8. 2022 06:20